پ.ک.ک. کاسبکاران را تهدید به مرگ می‌کند و مالیات می‌گیرد

  • ۳ سال قبل

نیروهای مدافع خلق (ه.پ.گ.)، شاخه مسلح پ.ک.ک.، در نقاط مرزی کاسبکاران را به مرگ تهدید می‌کند و از آنان مالیات می‌گیرد. گزارش‌های محلی از مناطق مرزی حاکیست اعضای پ.ک.ک. حتی برای اخاذی رسید پرداخت نیز صادر می‌کنند.

یکی از قربانیان این اخاذی می‌گوید: ه.پ.گ. از من خواسته‌اند باید به صورت اجباری در ازای بارهایی که از ایران و از طریق کامیون وارد می‌کنم 200 میلیون دینار پرداخت کنم و این بیش از سودی است که نصیب من می‌شود.

رسیدهای پرداخت برای بارهای کوچک نشان می‌دهد مبلغ تحمیلی آن بیش ار از حق گمرکی رسمی می‌باشد. این رقم تحمیلی توسط پ.ک.ک. بین 50 الی 125 هزار دینار است. بازرگانان مهم می‌گویند پ.ک.ک. به صراحت می‌گوید اگر این مبلغ را  پرداخت نکنیم، در داخل شهر نیز آنان را هدف قرار خواهد داد. آنان از عدم کنترل نیروهای اقلیم بر تمام مناطق و جولان دادن پ.ک.ک. شاکی هستند.

تجار بزرگ می‌گویند: ما را تهدید کرده‌اند که اگر این مبلغ را پرداخت نکنیم در داخل شهر پنجوین هم که باشد تیربارانمان می‌کنند و ما را می‌کشند. یک عضو سابق پ.ک.ک. تایید می‌کند این اقدامات با دستور سران این گروه انجام می‌شود. به گفته وی پول‌ها پس از جمع‌آوری برای جمیل باییک ارسال می‌شود.

پ.ک.ک. بخش‌های وسیعی از اقلیم کردستان را در کنترل خود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب