پ.ک.ک دیگر در سلیمانیه نیز در امان نیست

  • ۴ سال قبل

حزب دموکراتیک خلق‌ها (ه.د.پ.) شاخه سیاسی پ.ک.ک در ترکیه اعلام کرد علی کایار، از اعضای این حزب در سلیمانیه ناپدید شده است. این حزب می‌گوید به مراکز پلیس و امنیت سلیمانیه نیز مراجعه کرده‌ایم، اما هنوز هیچ پاسخی دریافت نکرده‌ایم.

عابد ایکه از مسئولان ه.د.پ. می‌گوید «علی کایار قبلا نیز سال‌ها در اربیل زندگی کرده و با منطقه آشنایی دارد». همچنین، آقای کایار قبلا مسئول نمایندگی ه.د.پ. در سیرت در ترکیه بود. سرکوت احمد، سخنگوی پلیس سلیمانیه، می‌گوید «برای این که تحقیقات در مورد ناپدید شدن علی کایار را آغاز کنیم لازم است ه.د.پ. به صورت رسمی درخواست کند، اما این کار را هنوز انجام نداده است».

با افزایش همکاری حکومت اقلیم کردستان با ترکیه، اربیل و دیگر مناطق تحت کنترل بارزانی برای پ.ک.ک و شاخه‌های آن ناامن است. لذا به منطقه سلیمانیه پناه برده بود اما به نظر می‌رسد در این استان نیز عرصه بر این گروهتنگ می‌شود. تاکنون چندین مسئول ارشد پ.ک.ک در سلیمانیه کشته شده‌اند. بعضی کارشناسان معتقدند این اقدامات بدون هماهنگی ترکیه با مسئولان سلیمانیه میسر نیست. طی سال اخیر نیز چنیدن فرمانده ارشد پ.ک.ک در اقلیم و قندیل بر اثر حملات ترکیه کشته شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب