پژاک: دو عضو ما در حملات ترکیه کشته شدند

  • ۴ سال قبل

حملات ترکیه علیه مقرهای پ ک ک در شمال عراق ادامه دارد. این حملات به تدریج عمق بیشتری پیدا می کند. اخیرا جنگنده‌های ارتش ترکیه یک خودروی حامل 5 عضو پ ک ک را در نزدیکی شهرک ماوت از توابع سلیمانیه هدف قرار داده و همه سرنشینان آن را کشته بود. در حالی که کارشناسان معتقدند انجام دقیق این حملات بدون همکاری استخباراتی پارتی و یکتی ممکن نیست. پ ک ک نیز بارها حکومت اقلیم را به همکاری با ترکیه برای قتل اعضای خود متهم کرده است. پژاک نیز اعلام کرد دو نفر از این 5 فرد اعضای این گروه بوده‌اند.

پژاک طی بیانیه‌ای سه عضو دیگر پ ک ک را افرادی معرفی کرد که با هدف “مهمانی” به روستای سرف آمده بودند. پژاک یکی از این اعضای کشته شده را رباز سنه اهل سنندج و دیگری را زنار بروسک اهل ارومیه معرفی کرده است. گفتنی است در این حمله بیمارستان سرف نیز تخریب شده.

اما آیا این اظهارات پژاک درست است؟

هدف پژاک از اعلام دو عضو خود و جدا کردن سه عضو دیگر به عنوان “مهمان” این است خود را مستقل از پ ک ک نشان دهد اما می‌دانیم پ ک ک/پژاک یکی‌اند و فقط در این حروف اختصاری تفاوت دارند. همچنین، چگونه می‌توان تصور کرد افرادی مهمان با خودروی اعضای یک گروه مسلح تروریستی و در معرض حملات هوایی ترکیه سفر کنند؟ کسانی که با پ ک ک آشنا هستند می‌دانند ارتباط اعضای آن با افراد غیرسازمانی مطلقا ممنوع است چه برسد به این که “مهمان” نیز سوار کنند!

ترکیه از طریق عوامل خود در پ ک ک، اقلیم کردستان و همکاری حکومت اقلیم بدون اطلاعات دقیق خودرو را هدف قرار نمی‌دهد. جنگنده‌ها با اطلاع دقیق از تعلق خودرور به پ ک ک آن را مورد حمله قرار داده‌اند. چون پ ک ک و پژاک نیز یکی‌اند لذا پژاک برای استفاده تبلیغاتی و با هدف مستقل معرفی کردن خود فقط اسامی دو عضو ایرانی را اعلام کرده و بقیه اعضا را عمدا “مهمان” معرفی کرده است.

عثمان اوجالان، برادر عبدالله اوجالان و عضو سابق شورای رهبری پ ک ک، بارها طی مصاحبه های خود می گوید “من به عنوان عضو شورای رهبری پ ک ک و با چراغ سبز آمریکا پژاک را علیه ایران تاسیس کردم”.

حال باید پژاک توضیح دهد چرا دو جوان کرد ایرانی را به کشتن داده است؟ چرا آنان به جای تحصیل و داشتن زندگی‌ای آرام اسلحه به دست بگیرند و به خاطر عضویت در پژاک/پ ک ک توسط ترکیه کشته شوند؟ آیا زمان آن نرسیده پژاک دست از این اقدامات بردارد و خود را منحل نماید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب