معرفی کتاب آیتکین ییلماز

  • ۴ سال قبل

کتاب «رفیق خود را به قتل رساندن» نوشته آیتکین ییلماز، در 192 صفحه توسط انتشارات معتبر و مشهور ایلتیشیم (ارتباط) در ترکیه منتشر شده است. این انتشارات مورد استقبال گسترده افراد آکادمیک و علمی قرار گرفته و کتب مستند و معتبر را منتشر می‌کند.

کتاب مذکور که به زبان ترکی می‌باشد توسط یک عضو سابق پ.ک.ک نوشته شده است. آیتکین ییلماز، ده سال، به خاطر عضویت در پ.ک.ک. و اقدامات مسلحانه علیه ترکیه در دیاربکر زندانی بوده و پس از آن تصمیم می‌گیرد «سکوت» نکند و آنچه را دیده بنویسد حتی «اگر به قیمت جانش تمام شود». آقای آیتکین که قلمی روان دارد در طی دوران عضویت در پ.ک.ک تمام مواردی که شخصا مشاهده کرده و یا به‌عنوان مسئول به بایگانی آن دسترسی داشته جمع‌آوری نموده و با تمرکز بر قتل اعضای منتقد و مخالف عبدالله اوجالان در پ.ک.ک کتابی را با عنوان رفیق خود را به قتل رساندن نوشته و منتشر کرده است.

آنچه کتاب آقای ییلماز را از گزارش‌های متعدد مربوط به این موضوع متمایز می‌کند این است که خودش در پ.ک.ک مسئول بوده و به اسناد مستقیم دسترسی داشته و در عین حال در مواردی نیز شاهد قتل مخالفان و منتقدان در پ.ک.ک بوده است.

آقای ییلماز در این کتاب با ذکر مشخصات دقیق افراد مقتول، مشخصات سازمانی، محل قتل، نوع انتقاد و نحوه قتل اطلاعات دقیقی را ارائه می‌کند که سندی مهم برای محاکمه کردن سران پ.ک.ک است.

ضرورت دارد فعالان حقوق بشر به ویژه فعالان کرد با توجه ویژه به این موضوع تقریبا مسکوت جنایات پ.ک.ک. و شاخه‌های آن از جمله پژاک دست به اقدامی جدی برای محاکمه سران پ.ک.ک/پژاک بزنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب