مرگ معاون رئیس جمهور سوریه

  • ۴ سال قبل

عبدالحلیم خدام، معاون سابق رئیس جمهور سوریه، در سن 87 سالگی در پاریس فوت کرد. وی متولد سال 1932 میلادی بود. خدام در طی چندین دهه پست‌های مختلف استانداری، وزارتخانه از جمله وزارت امور خارجه و سرانجام معاونت رئیس جمهور را در کارنامه خود داشت.

خدام در سال 2000 و با مرگ حافظ اسد به مدت 37 روز رئیس جمهور موقت سوریه بود تا بشار اسد رئیس جمهور شود، اما پس از ترور «رفیق حریری» رئیس جمهور اسبق لبنان، وی در سال 2005 طی مصاحبه‌ای با شبکه العربیه اعلام کرد به صورت رسمی با رژیم سوریه قطع رابطه می‌کند و بشار اسد را خودرأی و مستبد خواند.

در سال 1998 عبدالله اوجالان و عبدالحلیم خدام در مورد ماندن یا نماندن اوجالان در خاک سوریه چندین ساعت گفتگو کردند و سرانجام به این نتیجه رسیدند که اوجالان از سوریه برود. غالب قندیل، لبنانی و از دوستان صمیمی اوجالان، در مصاحبه با شبکه رووداو می‌گوید: «قبل از خروج اوجالان وی مرا دعوت کرد و در مورد موضوع بحث کردیم و اعلام کرد پس از دیدار با خدام تصمیم گرفته از سوریه برود. چون اگر نرود سوریه اشغال خواهد شد و این به ضرر همه انقلابیون منطقه است، زیرا سوریه قلعه و پایگاه مقاومت همه آزادیخواهان منطقه است».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب