علی عونی: «نمی‌توان پ.ک.ک. را از جنایات تبرئه کرد»

  • ۳ سال قبل

علی عونی، عضو رهبری حزب دموکرات کردستان (پارتی)، در واکنش به اظهارات محمدامین پنجوینی که درگیری‌های اخیر پ.ک.ک. و پارتی را اختلافات حزبی و نه اختلافات پ.ک.ک. با اقلیم کردستان توصیف کرده بود گفت «از نظر ما پنجوینی برخلاف ادعای مستقل نامیدن خود، عضو پ.ک.ک. است و بهتر است به حزب خود نصیحت کند دست از رفتار کنونی بردارد و جنگ‌افروزی در اقلیم کردستان را متوقف نماید.»

محمدامین پنجوینی که به طرفدار از پ.ک.ک. مشهور است تنش‌های پ.ک.ک. در اقلیم کردستان را رقابت بین پارتی و پ.ک.ک. نامیده و تلویحا سرنوشت اقلیم کردستان را در دست ترکیه دانسته بود. علی عونی در واکنش می‌گوید «نمی‌توان با این اظهارات پ.ک.ک. را از جنایات تبرئه کرد.  پ.ک.ک. تمام درها رابسته است. نباید بیش از این بر سر راه اقلیم کردستان ظاهر شود. اگر جنگی روی دهد، جنگ پ.ک.ک. با اقلیم کردستان خواهد بود نه با پارتی. پ.ک.ک. با هدف از بین بردن اقلیم کردستان جنگ‌افروزی می‌کند چون از اربابان خود دستور می‌گیرد.»

این عضو پارتی می‌گوید «اگر پ.ک.ک. راست می‌گوید، چرا در ترکیه جنگ نمی‌کند. چرا جنگ و ترکیه را به داخل اقلیم می‌کشاند چرا در روستاهای اقلیم مخفی شده و از مردم اخاذی می‌نماید.»

بسیاری از کارشناسان کرد معتقدند درگیری و اختلافات پ.ک.ک. و بارزانی عمیق است و هرگز حل نمی‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب