«شورش آلان» به کرونا مبتلا شده است

  • ۴ سال قبل

در حالی که ویروس کرونا تا جنگل‌های آمازون نیز نفوذ کرده و همه کشورهای جهان، موارد ابتلا به کرونا را تایید و گزارش کرده‌اند، مقامات نظامی پ.ک.ک/ پژاک، همچنان مدعی هستند که اوضاع در مقرهای غیربهداشتی و غیراستاندارد این گروه، عالی است و موردی از ابتلا به کرونا گزارش نشده است. البته این امر، به دلیل نبود امکانات درمانی و بهداشتی در مقرهای پ.ک.ک است و نه نبود بیمار مبتلا به کرونا. این در حالی است که طی هفته‌های اخیر، موارد زیادی از تلفات پ.ک.ک و پژاک گزارش شده است و این گروه‌ها مدعی هستند این افراد در سال‌های 2015 و 2016 در جنگ با ارتش ترکیه کشته شده‌اند!

منابع موثق، به دیدبان حقوق بشر کردستان ایران اطلاع داده‌اند که «شورش آلا»ن از اعضای شاخه نظامی پژاک هم مبتلا به کرونا شده است. البته علاوه بر این فرمانده ی.ر.ک، عده زیادی از  اعضای ارشد پژاک نیز به کرونا مبتلا شده‌اند. وی سعی کرده با انتشار یک فایل ویدئویی، ضمن عادی نشان دادن اوضاع، خبر ابتلا به کرونا را تکذیب کند. او پا را فراتر گذاشته و گفته که اوضاع در مقرهای پ.ک.ک مناسب است و هیچ کس به کرونا مبتلا نشده است.

اما مشاهده فیلم نشان می‌دهد که «شورش» صدایی گرفته و مریض دارد و بی حال است و حتی طاقت صحبت ندارد و مکث‌های پی در پی دارد. نکته مهم دیگر در مورد ادعای مضحک پژاک این است که اگر این گروه صداقت دارد، و همه اعضای آن سلامت هستند، پس چرا ملاقات حضوری با خانواده‌های پژاک انجام نمی‌شود؟ چرا به صلیب سرخ جهانی و دولت اقلیم و نهادهای مدنی برای اقدامات درمانی و غربال‍گری دسترسی داده نمی‌شود؟ چرا هر روز خبر مرگ اعضای پژاک و پ.ک.ک به شکلی عجیب و با تاخیر منتشر می‌شود؟ و سوالات دیگر…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب