سیل نفت سوریه در خیابان‌های رمیلان

  • ۴ سال قبل

بخش بسیار بزرگی از نفت سوریه در شمال شرق این کشور واقع است که تحت اشغال پ.ک.ک/پ.ی.د. و آمریکا قرار دارد. چون سوریه در طی سال‌ها در تحریم قرار داشته و بحران اقتصادی در سوریه نیز حتی حادتر شده، اما نفت آن در خیابان‌های رمیلان هدر می‌رود، شهری که در نزدیکی مرز سوریه با عراق قرار دارد و به مرکز فرماندهی پ.ک.ک در سوریه مشهور است.

علنا واضح است که پ.ک.ک/پ.ی.د. با در دست گرفتن بخش بسیار بزرگی از منابع طبیعی سوریه نحوه استفاده از آن را نمی‌داند. روز سیزدهم آوریل تمام یک روستا زیر نفت رفت. در یک فایل ویدئویی روستائیان از این که نفت به خانه و زندگی آنان زیان وارد کرده ناراضی هستند.

مشکل بزرگ دیگر نیز در حوزه کشاورزی است. قبل از جنگ، 45 درصد گندم سوریه در استان حسکه تولید می‌شد که یکی از حاصلخیزترین مناطق سوریه است. اکنون اداره وابسته به پ.ک.ک/پ.ی.د. فقط نصف آن را تولید می‌کند و آن را در مناطق تحت کنترل خود توزیع می‌نماید، این مشکل در تولید و توزیع، مردم مناطق تحت کنترل دولت را با خطر بحران قحطی مواجه می‌سازد. به خاطر تحریم‌های تحمیلی علیه سوریه و اشغال شمال آن توسط ترکیه، اکنون واردات گندم سخت‌تر می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب