روژه‌وی کورد: حمایت از پ.ک.ک دشمنی با کردهاست

  • ۴ سال قبل

سایت خبری-تحلیلی روژه‌وی کورد به بررسی وضعیت اسفناک کردها در ترکیه پرداخته و پ.ک.ک.را به همکاری با دولت ترکیه متهم می‌کند. این سایت در گزارش خود می‌نویسد در مورد وضعیت کردها و پ.ک.ک مطالب زیادی نوشته شده، سیاستمداران مختلف در مورد ویرانی‌های پ.ک.ک در جامعه کرد اظهار نظر کرده‌اند و روزی نیست جامعه کرد از اقدامات غلط و عمدی پ.ک.ک زیان و ضرر نبیند.

این گزارش در ادامه می‌نویسد: «پ.ک.ک با سیاست خود کردها را به مرز نابودی رساند و بزرگترین تهدید برای آینده کردهاست و مانعی مهم بر سر راه آنان است. ممکن است بعضی از کردها فقط ظلم ترکیه را ببینند اما باید هر دو طرف را دید و آن وقت متوجه خواهیم شد در منگنه ترکیه و پ.ک.ک قرار داریم. هر دو با هم تلاش می‌کنند تا به صورتی مخفی و عمیق کردها را از بین ببرند».

نویسنده در ادامه می‌گوید: «هیچ گروه یا سازمانی به اندازه پ.ک.ک مرتکب جنایت علیه کردها نمی‌شود. به استفاده از کودکان کرد یعنی آینده جامعه کرد نگاه کنید! چگونه پ.ک.ک به جای قلم به دست آنان اسلحه می‌دهد و راهی مرگ می‌سازد. هر کسی از این سازمان حمایت کند قطعا شریک جرم و جنایات آن است». این گزارش اظهارات عبدالله اوجالان را می‌آورد که می‌گوید: ما از قفقاز تا سوریه و با تمام قدرت تحت امر ترکیه قرار داریم. این جمعیت 20 الی 30 میلیونی در چند کشور یعنی همه کردها را در خدمت ترکیه قرار خواهم داد. چون به قدرت در دست خود آگاه هستم. نیرویی شایسته است. 200 سال است بریتانیا می‌خواهد این نیرو را در دست بگیرد. آمریکا و روسیه می‌خواهند این نیرو را تحت نفوذ خود قرار دهند. قبول می‌کنم کمی ضرر من متوجه ترکیه شد اما می‌توانم این را خیلی زیاد جبران کنم و خدمت نمایم. چرا این را نمی‌بینید؟

نویسنده در ادامه می‌گوید چرا کردها این اظهارات شفاف را نمی‌بینند و چرا روشنفکران، نویسندگان و سیاستمداران کرد با وجود این اظهارات واکنش نشان نمی‌دهد؟ چرا با ابر تاریک پ.ک.ک بر کردها مقابله نمی‌کنند؟   

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب