دوست صمیمی اوجالان: کردها را باید فقط با روش نظامی سرکوب کرد

  • ۴ سال قبل

دوغو پرینچک، رهبر حزب وطن، طی مصاحبه‌ای با روزنامه یورت‌گازتسی از اقدامات نظامی ترکیه علیه کردها در ترکیه، سوریه و عراق حمایت کرد و خواهان سرکوب کردها شد. دوغو پرینچک که دوست صمیمی عبدالله اوجالان است و هنگام دیدار با اوجالان در دره بقا همراه او از گریلاهای پ.ک.ک. دیدار می‌کرد و حتی در برابر دوربین‌ها به همدیگر گل تقدیم می‌کردند، در این مصاحبه همانند مواضع قبلی و همیشگی‌اش می‌گوید: “موفقیت‌های ارتش ترکیه خیلی مهم است. حزب وطن همیشه از سرکوب کردها حمایت می‌کند. کردها را باید سرکوب کرد و مسئله کرد فقط با سرکوب نظامی آنها حل می‌شود. ما همیشه مخالف کردها و ارامنه هستیم.”

وی موسسه رند در آمریکا را متهم کرد نقشه‌راهی برای تحریک کردها در ترکیه طراحی کرده و جوبایدن نامزد دموکرات ها در آمریکا را نیز طرفدار به هم زدن حکومت اردوغان دانست که هدفش تحریک کردها علیه ترکیه می‌باشد.

دوغو پرینچک و یالچین کوچوک، از مغزهای متفکر سازمان ارگنکون هستند که با عبدالله اوجالان بسیار صمیمی‌اند و بارها در سوریه به دیدار او رفتند. کوچوک نیز بارها اعلام کرده موفق شدیم کردها را در مسیر مورد نظر ترکیه قرار دهیم. بسیاری از گزارشات عبدالله اوجالان را عامل سازمان ارگنکون می‌دانند که استخبارات ترکیه به صورت مخفیانه ایجاد کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب