درخواست عجیب نماینده اقلیم در آمریکا

  • ۴ سال قبل

بیان سامی عبدالرحمان، نماینده اقلیم کردستان در واشنگتن، از کردهای ساکن آمریکا درخواست کرد در سرشماری آتی و نزدیک آمریکا خود را به عنوان “کرد” معرفی کنند نه شهروند کشور محل سکونت خود. بدین معنا که اگر یک کرد عراق که با گذرنامه رسمی دولت عراق در آمریکا زندگی می‌کند خود را کرد معرفی کند نه تبعه عراق. این درخواستی عجیب و غیرحقوقی است چرا که شهروندی فقط به دوست مستقل و رسمی عضو سازمان ملل تعلق دارد نه قومیت خاص.

خانم بیان سامی که در اصل از حزب دموکرات کردستان به رهبری مسعود بارزانی است می‌گوید اکنون حدود 15 هزار کرد در شهر نشویل آمریکا زندگی می‌کنند و در دیگر شهرهای این کشور نیز تعداد قابل توجهی کرد زندگی می‌کنند و آمارهای غیررسمی حاکیست حدود 50 هزار کرد در آمریکا ساکن هستند اما از همه کردها می‌خواهیم در فرم سرشماری خود را کرد معرفی کنند تا آمار دقیق و محل زندگی آنان را بدانیم و در انتخابات آمریکا بتوانیم از آن بهره برداری نماییم. به عنوان مثال، گاهی یک سناتور برای پیروزی بر رقیب خود نیازمند فقط چند صد رای است و اگر آمار دقیق کردها را بدانیم می توانیم از نامزدهای خاصی حمایت کنیم تا در کنگره به نفع کردها وارد عمل شوند.

خانم بیان سامی در حالی این اظهارات را مطرح می‌کند که خود وی با گذرنامه عراقی و به عنوان شهروند عراق در آمریکا فعالیت می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب