دالیا مسلم زندگی و عشق را انتخاب کرد

  • ۴ سال قبل

در طی هفته گذشته، فرار دالیا مسلم، برادرزاده صالح مسلم، رئیس سابق پ.ی.د. و مسئول کنونی امور اروپایی آن، تیتر اصلی رسانه‌های کردی و موضوع جنگ رسانه‌ای پ ک ک و پارتی بود. خانم دالیا مسلم از 14 سالگی عضو ی.پ.ژ. – شاخه زنان پ ک ک در سوریه – بوده و اکنون 21 سال دارد. رسانه های وابسته به پ ک ک اعلام کردند دالیا با همکاری پارتی و اقلیم کردستان و استخبارات ترکیه (میت) ربوده شده است.

همچنین عکس پدر دالیا را نشان دادند و مدعی شدند پدرش خواهان بازگشت دالیاست اما محمود مسلح سالهاست که مرده است!

دالیا همراه نامزاد خود، هفت ماه پیش، از شمال شرق سوریه به اقلیم کردستان فرار کرد چون در پ ک ک ازدواج ممنوع است. دالیا به عمویش ، مصطفی مسلم در مرسین، ترکیه، پیوسته و به مقامات ترکیه تسلیم شده است.

رسانه های پ.ک.ک درباره این موضوع صحبت نکرده اند تا زمانی که گزارش هایی مبنی بر تسلیم دالیا در رسانه های ترکیه منتشر نشده بود، آنها آن را گزینه ای برای تبلیغ علیه پارتی مورد استفاده قرار می دادند.  رقابت پ.ک.ک و پارتی موضوعی شناخته شده برای اکثر کردها است.

مقامات ترکیه این دو جوان را آزاد کرده‌اند، زیرا آنها تحت قانون “پشیمانی” قرار می‌گیرند که به اعضای سابق پ ک ک یا  گروه‌های وابسته خود اجازه می‌دهد تا بدون زندان و مشکل به خانه بازگردند. سوالی که مطرح می‌شود این است آیا روند فروپاشی پ ک ک تسریع شده است؟ چرا مدعیان حقوق بشر طرفدار پ ک ک ممنوعیت ازدواج در پ ک ک را مورد انتقاد قرار نمی‌دهند؟ چرا در مورد کودک سرباز بودن دالیا – از 14 سالگی – حرف نمی‌زنند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب