دادگاه لندن با استرداد جولیان آسانژ به آمریکا، مخالفت کرد

  • ۳ سال قبل

قاضی انگلیسی در دادگاه لندن، وَنِسا باریتسر، مخالفت خود با استرداد جولیان آسانژ به آمریکا اعلام کرد. وی با این استدلال که اگر جولیان آسانژ به مقامات آمریکایی تحویل داده شود احتمال خودکشی‌اش بسیار زیاد است، از استرداد او به آمریکا خودداری کرد. در حکمی که وَنِسا باریتسر صادر کرده آمده است:

«با وجود شرایط انزوای تقریباً مطلق او [آسانژ] اطمینان دارم روندی که مقامات ایالات متحده تعیین کرده‌اند باعث نخواهد شد که آقای آسانژ‌ راهی برای خودکشی پیدا نکند.»

آسانژ موسس وبسایت افشاگر ویكی‌لیكس که به‌عنوان قهرمان روزنامه‌نگاری آزاد، شناخته می‌شود، از سوی آمریکا به 17 اتهام جاسوسی و 1 اتهام سوء استفاده از رایانه، برای حداكثر مجازات 175 سال تحت پیگرد قانونی قرار گرفته بود. در سال 2010 میلادی، ویکی‌لیکس هزاران اسناد نظامی طبقه‌بندی شده و حساس را منتشر کرد که ارتش آمریکا را به نقض حقوق بشر و جنایات جنگی متهم می‌کرد. ویکی‌لیکس از آن زمان تاکنون هزاران سند طبقه‌بندی شده را منتشر کرده است.

ویکی‌لیکس همچنین منبع بسیاری از اطلاعات در مورد مسائل داخلی کردها است. ویکی‌لیکس مدارکی را منتشر کرده که نشان داده بود چگونه اسرائیل سعی می‌کند از سازمان‌های جدایی‌طلب کُرد برای نفوذ به ایران استفاده کند. همچنین پرونده‌های کاملی در مورد فساد حزب دموکرات کردستان عراق و روابط پ.ک.ک با اسرائیل متتشر کرده بود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب