خلا امنیت در مناطق تحت کنترل نیروی سوریه دموکراتیک

  • ۴ سال قبل

یورگن و. عضو سابق ی.پ.گ. / ترجمه از آلمانی

نیروی سوریه دموکراتیک (ق.س.د.) با حمایت هوایی ائتلاف بین‌المللی به قاچاقچیان کالا از طریق رود فرات از مناطق تحت کنترل ق.س.د. به مناطق تحت کنترل حکومت مرکزی حمله کرد. مناطق شرق فرات هدف حملات هسته‌های خاموش داعش قرار می‌گیرد. گزارش‌ها حاکیست قاچاقچیان برای عبور از مسیرهای قاچاق به داعش باج می‌دهند.

این حملات قاچاق‌های عبور از رودخانه در محدوده شهرهای الشهیل و ثبان در حومه شرقی دیرالزور هدف قرار داد جایی که نیروی سوریه دموکراتیک با هدف نابودی به قایق‌ها آتش گشودند و این سبب می‌شود نه تنها قاچاقچیان بلکه مردم غیرنظامی را نیز بدون وسیله امرار معاش می‌گذارد.

منابع قبلا گزارش کردند قاچاق از مناطق تحت کنترل نیروی سوریه دموکراتیک به مناطق تحت کنترل حکومت مرکزی صورت می‌گیرد که در محدوده شهر الشهیل و بقروس بود و همچنین گزارش‌ها حاکیست داعش نیز از این مسیرها استفاده می‌کند. همه اقدامات احتیاطی توسط نیروی سوریه دموکراتیک برای متوقف کردن این قاچاق شکست خورده و این به ویژه با توجه به شیوع کرونا در مناطق تحت کنترل دولت مرکزی اقدامی خطرناک است.

گزارش‌های ما حاکیست این عملیات با نارضایتی شدید مردم مواجه شده چون از شیوع کرونا در مناطق تحت کنترل نیروی سوریه دموکراتیک می‌ترسند و این سبب تحریک خشونت‌های داعش خواهد شد چون نیروی سوریه دموکراتیک حمله و سپس عقب نشینی می‌کند و غیرنظامیان را در مناطقی وادار به کمک می‌کند که در معرض خطر بزرگ قرار دارند. نیروی سوریه دموکراتیک فقط با حمایت هوایی وارد این مناطق می‌شود.

گزارش‌ها همچنان تایید می‌کند نیروی سوریه دموکراتیک کنترل امنیتی این مناطق را  از دست می‌دهد. کشاورزان جنازه یک جوان را پیدا کردند که در جاده کوهستانی المناخر در  جنوب شهر الکرامه در حومه شرقی دیرالزور رها شده بود. سپس جنازه را به بیمارستان طبقا بردند.

به گفته منابع پزشکی این جنازه یک جوان حدود سی ساله  است که پس از شکنجه با شئی تیز با طناب پلاستیکی خفه شده است. در موردی جدا، سه کودک بر اثر مین‌های زمینی در روستای خشام زخمی شدند که داعش در نزدیکی میدان نفتی الکونه در حومه شرقی دیرالزور کاشته بود. در  آخرین مورد در منطقه تحت کنترل نیروی سوریه دموکراتیک در شرق دیرالزور یک قتل رخ داده است. دو مرد مسلح ناشناس با موتور سیکلت یک جنگجوی سابق نیروی سوریه دموکراتیک را در شهر ثبان به قتل رساندند.   

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب