حیدر ششو: پ.ک.ک در شنگال از بغداد حقوق و سلاح می‌گیرد

  • ۴ سال قبل

حیدر ششو، فرمانده «نیروهای دفاع از شنگال» در گفتگو با شبکه رووداو در اقلیم کردستان دولت مرکزی عراق و حکومت اقلیم کردستان را متهم کرد که به توسعه و بازسازی شنگال در طی شش سال گذشته توجه نکرده‌اند. وی در ادامه افزود اکنون بین 2500 تا 2600 ایزدی در دست داعش مانده‌اند اما مسئولان اقلیم کردستان فقط در حد تبلیغ مدعی آزادسازی ایزدیان از دست داعش هستند.

این هوادار سابق پ.ک.ک که اکنون از منتقدان این گروه است و قبلا نیز در گفتگو با بخش کردی صدای آمریکا اعلام کرده بود «حضور پ.ک.ک در شنگال بسیار مضر است» در ادامه خاطرنشان کرد «مسئولان اقلیم کردستان و دولت مرکزی در بیانیه‌های خود از حضور پ.ک.ک در شنگال انتقاد می‌کنند اما باید بگویم دولت مرکزی عراق به پ.ک.ک سلاح و پول می‌دهد و حقوق اعضای پ.ک.ک در شنگال توسط بغداد پرداخت می‌شود».

 شنگال از مناطق مورد مناقشه بین اقلیم کردستان و دولت مرکزی عراق است و از طرفی نیز پ.ک.ک با  بارزانی اختلافات شدید دارد و بعضی  کارشناسان معتقدند پ.ک.ک به عنوان ابزاری علیه بارزانی در شنگال مورد استفاده قرار می‌گیرد. ایزدی ها می‌گویند بارزانی شنگال را تقدیم داعش کرد، اکنون داعش شکست خورده، پ.ک.ک در شنگال مستقر شده و در نوع خود داعشی دیگر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب