حمله رسانه‌های وابسته به بارزانی به برهم صالح

  • ۳ سال قبل

پس از دیدار پاپ فرانسیس از عراق و دیدار با مقامات مختلف عراقی از جمله برهم صالح، رئیس جمهور، این مقام کرد عراقی طی اظهاراتی در مورد اقدامات صورت گرفته توسط دولت عراق برای شهروندان مسیحی این کشور گزارشی را ارائه کرد.

گزارش برهم صالح مورد انتقاد رسانه‌های کرد و طرفداران وابسته به بارزانی قرار گرفت. رسانه‌های طرفدار بارزانی می‌گویند برهم صالح در اشاره به نقش اصلی آزاد کردن منطقه مسیحی قره قوش توسط ارتش عراق و عدم اشاره به نام پیشمرگه اطلاعات غلط به پاپ داده است و به گفته این رسانه‌ها که تصاویری را نیز برای اثبات ادعای خود منتشر کرده‌اند منطقه قره قوش توسط پیشمرگه از دست داعش آزاد شد و این نیرو صلیب کلیسای مشهور قره قوش را نصب کرده است.

طرفداران بارزانی به ویژه در فضای مجازی جنگ علیه برهم صالح به راه انداخته‌اند و به اعتقاد کارشناسان بی طرف سران کرد در اقلیم یا بغداد از هر فرصتی برای انتقام از همدیگر بهره می‌برند و به نظر می‌رسد جنگ بین کردها پایان ندارد.

گفتنی است قبلا مسرور بارزانی طی دیداری از واتیکان عکس‌هایی را به پاپ نشان داده بود که طی آن ادعا می‌کرد پیشمرگه مناطق مسیحی‌نشین قره قوش و کلیسای مشهور آن را آزاد کرده است.

https://www.basnews.com/kr/babat/673735

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب