حملات رسانه‌ای پ.ک.ک علیه شوان پرور ادامه دارد

  • ۴ سال قبل

شوان پرور خواننده‌ای بسیار مشهور در بین همه کردهاست. او تا زمان زندانی شدن عبدالله اوجالان یار گرمابه و گلستان رهبر پ.ک.ک بود. نقش او در جذب اعضا برای پ.ک.ک چنان زیاد است که خود آپو او را «یکی از ستون‌های» تشکیلات خود می‌دانست. حتی نام تنها فرزند پسرش را نیز عبدالله اوجالان انتخاب کرد: «سرهلدان (قیام)». هنگامی که اوجالان دستگیر شد، شوان پرور همانند بسیاری از اعضای ارشد پ.ک.ک از گروه جدا شد و اوجالان را با باد انتقاد گرفت و اعلام کرد «آپو برای نجات جان خود همه را به ترکیه فروخت». پ.ک.ک او را به مرگ تهدید نمود و اکنون تحت‌الحمایه بارزانی در اقلیم کردستان عراق است.

شوان پرور اخیرا در برنامه‌ای از جامعه کردهای ایزدی به ویژه روحانیون و دین آنها انتقاد کرده و می‌گوید «این چه دینی است که اجازه نمی‌دهد مثلا دو جوان یکی ایزدی و دیگری مسلمان هر چند عاشق هم باشند با هم ازدواج کنند و اگر چنین کنند آن پسر یا دختر را به قتل می‌رسانند و می‌گویند خونش کثیف شده است. این دین نیست، این فاشیسم است».

رسانه‌های وابسته به پ.ک.ک از این اظهارات سواستفاده کرده و با فرصت‌طلبی تلاش می‌کنند تا کردهای ایزدی را تحریک کنند و حتی گروهی از تندروها شوان پرور را به مرگ تهدید کرده‌اند. فدراسیون بین‌المللی دیاسپورای کرد نیز طی بیانیه‌ای ضمن حمایت از شوان پرور، تندروهای ایزدی و مشوقان آنان را مورد انتقاد قرار داد.

۱ دیدگاه

  1. شخصیت انترناسیونالیست و محبوبی همانند استاد شوان پرور حتی توسط اوجلان پیش از دستگیر شدن بارها تهدید شده بود چراکه که اوجلان بسیار از محبوبیت و مشهور بودن ایشان واهمه داشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب