حرکت آزادی و جوانان ملی کردستان، پ.ک.ک را محکوم کردند

  • ۴ سال قبل

در پی تنش‌های اخیر بین پ.ک.ک، یکتی و پارتی در منطقه زینی ورته، دو سازمان کردی «حرکت اسلامی کردستان (حرکت آزادی)» و «جوانان ملی کردستان» طی بیانیه‌ای اقدام و رفتار و حضور پ.ک.ک در اقلیم کردستان را محکوم کردند. در بیانیه این دو سازمان آمده است:

«گروه‌های خائن و رهبرانشان امروز دست به اقدامات خصمانه علیه اقلیم کردستان می‌زنند. در چند روز اخیر تنش‌هایی در اقلیم کردستان ایجاد می‌کنند که خطرناک است. اقلیم کردستان در چارچوب حق مشروع خود می‌تواند در هر نقطه‌ای از خاک اقلیم نیروهای تحت امر وزارت پیشمرگه را مستقر کند اما این اقدام با تهدید و اعتراض گروه‌هایی مواجه شده است. نیروی پیشمرگه تحت فرمان وزارت پیشمرگه به هیچ حزبی وابسته نیست، بلکه با هدف تامین امنیت همه مردم فعال است».

بیانیه این دو سازمان کرد در ادامه می‌نویسد:

«در این چارچوب، رفتار و مواضع و اهداف پ.ک.ک نامناسب و با هدف از بین بردن امنیت اقلیم کردستان است. رفتار پ.ک.ک سبب زورگویی دولت ترکیه علیه اقلیم کردستان می‌شود. اعتراضات سران پ.ک.ک علیه اقلیم کردستان قابل‌قبول نیست. پ.ک.کپس از حفر خندق‌ها در کردستان ترکیه و کشتن و به کشتن دادن جوانان کرد و آواره کردن هزاران کُرد، آیا این بار نیز می‌خواهد اقلیم کردستان را به میدان جنگ تبدیل نماید و در این زمینه تهدید می‌کند؟ پ.ک.ک تهدیدی علیه کردهاست».

بیانیه مذکور افزود:

«حضور و اقدامات پ.ک.ک برای مردم اقلیم کردستان هیچ سودی ندارد. اظهارات و اقدامات پ.ک.ک فقط می‌تواند زمینه ساز جنگ کردها باشد. ما از پ.ک.ک و یکتی و همه سازمان‌های کرد درخواست می‌کنیم به حاکمیت قانونی اقلیم کردستان احترام بگذارند».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب