جنگ رسانه‌ای پ.ک.ک و اقلیم کردستان بر سر تسلیم شدن برادرزاده صالح مسلم

  • ۴ سال قبل

پس از تسلیم شدن دالیا مسلم (ویان شروان)، برادرزاده صالح مسلم، رئیس سابق پ.ی.د. و مسئول کنونی این حزب در اروپا، شوک بزرگی به پ.ک.ک و شاخه‌های آن وارد شد. دالیا از 14 سالگی یعنی به عنوان کودک سرباز و توسط شخص صالح مسلم به عضویت شاخه مسلح یعنی ی.پ.ژ. در آورده شده شده و تاکنون در سن 21 سالگی عضو بوده اما فرار کرده است.

رسانه‌های پ.ک.ک می‌گویند اقلیم کردستان دالیا را به ترکیه تسلیم کرده است اما وزارت امور داخلی اقلیم کردستان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «این سخن، اتهامی بیش نیست و پ.ک.ک باید به جای این اتهامات از خود بپرسد چرا حتی اعضای خانواده سران آن نیز از این سازمان فرار می‌کنند؟! بایستی گفت دالیا مسلم و یک جوان کُرد ترکیه و عضو ی.پ.گ. به نام سلام محمد رمضان با نام سازمانی تولهلدان عاشق هم می‌شوند. اما می‌دانیم ازدواج در پ.ک.ک ممنوع است. لذا آنها به اقلیم کردستان فرار کردند. پس از آن، تولهلدان شخصا خود را به ترکیه تسلیم کرد تا زندگی عادی را از سر بگیرد و دالیا نیز در مرسین خود را به پلیس ترکیه معرفی کرد تا او نیز بتواند با تولهلدان ازدواج کند و زندگی عادی داشته باشد. لذا پ.ک.ک نباید برای سرپوش گذاشتن بر مشکلات واقعی خود اقلیم کردستان را متهم نماید».

در این بیانیه اقلیم کردستان به صورت تلویحی از همه اعضای پ.ک.ک و شاخه‌های آن خواسته شده در صورت علاقه می‌توانند از این سازمان فرار کنند و به اقلیم کردستان پناهنده شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب