اذعان دیرهنگام وزارت دادگستری آمریکا به رابطه سازمانی پ.ک.ک و ی.پ.گ

  • ۳ سال قبل

وزارت دادگستری آمریکا در گزارش مربوط به دستگیری یک عضو ی.پ.گ در پرونده حمله به ساختمان مجلس فلوریدا با ذکر عبارت «ی.پ.گ زیرشاخه پ.ک.ک» رابطه میان این دو گروه تروریستی را پذیرفت. وزارت دادگستری ایالات متحده با انتشار اطلاعیه‌ای[1] اعلام کرده است «دنیل باکر» در شهر تالاهاسی ایالت فلوریدای آمریکا به جرم «برقراری تماس با محتوای تهدید برای آدم‌ربایی و جراحت بین ایالات» دستگیر شده است.

به این ترتیب وزارت دادگستری آمریکا، با به کاربردن عبارت «زیرشاخه گروه تروریستی پ.ک.ک» برای ی.پ.گ در پرونده حمله به ساختمان مجلس ایالت فلوریدا رابطه میان این دو گروه را پذیرفته است. براساس این گزارش، باکر روز یکشنبه ۱۰ ژانویه در حملاتی که به ساختمان مجلس در ایالت فلوریدا مشارکت داشته و با مسلح کردن سایر افراد آنها را به آمدن به این مکان تشویق کرده است. باکر سال ۲۰۱۷ در سوریه به عضویت ی.پ.گ درآمده و در حساب‌های کاربری وی در رسانه‌های اجتماعی مشخص شده است که در دوره آموزش تک تیراندازی شرکت کرده و در برخی از فیلم‌های مستند دیده شده است.

وزارت دادگستری آمریکا به صورت رسمی وجود ارتباط میان ی.پ.گ و پ.ک.ک را پذیرفته و عبارت «ی.پ.گ، زیر شاخه پ.ک.ک که از سوی دولت آمریکا به عنوان گروه تروریستی شناخته شده است» ر بیانیه این نهاد فدرال به کار رفته است.

شایان ذکر است، پیشتر آمریکا جهت پیشبرد اهداف خود در سوریه و نیز استفاده ابزاری از نیروهای پ.ک.ک، از درج نام ی.پ.گ تحت عنوان یکی از شاخه‌های پ.ک.ک طفره می‌رفت. همچنین در 28 آوریل 2016 در کمیته خدمات نیروهای مسلح سنای آمریکا، سناتور لیندسی گراهام به دلیل حمایت پنتاگون از پ.ک.ک./ی.پ.گ از وزیر دفاع وقت آمریکا یعنی اشتون کارتر چندین سوال پرسید. کارتر در آن جلسه تایید کرد که ی.پ.گ. شاخه نظامی پ.ی.د. است.[2]

گفتنی است در حالی که رسانه‌های غربی تلاش می‌کنند تا تصویری مثبت از اعضای پ.ک.ک. در قالب ی.پ.گ. ارائه دهند، این امر سبب شده تا تعدادی از جوانان غربی به ویژه آنارشیست‌ها تحت تاثیر قرار  گرفته و به عضویت این گروه تروریستی در آیند. این افراد پس از آموزش‌های نظامی به کشورهای متبوع خود بر می‌گردند و بسیاری از کارشناسان این افراد را خطری جدی برای ثبات و امنیت کشورشان می‌دانند. کارشناسان مختلف سیاست غرب در بر خورد با پ.ک.ک. را دوگانه و متضاد می‌دانند. از طرفی، نام پ.ک.ک. در لیست تروریستی اتحادیه اروپا، آمریکا، ناتو قرار دارد از طرف دیگر ی.پ.گ. آزادانه در کشورهای غربی فعالیت می‌کند و کمک‌های گسترده مالی و تسلیحاتی دریافت می‌نماید.[3]

[1].https://www.justice.gov/usao-ndfl/pr/tallahassee-man-arrested-inciting-violence-florida-capitol-building

[2].https://www.youtube.com/watch?v=vTh1HDZ-Buk

[3].https://www.youtube.com/watch?v=vBAghYPwl-4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب