ادامه قتل‌عام نوجوانان و کودکان توسط پ.ک.ک/ پژاک

  • ۳ سال قبل

گروه پ.ک.ک به عنوان گروهی مسلح و شبه‌نظامی طی سال‌های اخیر برای تامین نیروی انسانی خود به سراغ فریب و ربایش و اغفال نوجوانان رفته و از آنها برای جنگ خود علیه دولت ترکیه و مخالفان خود استفاده می‌کند. بسیاری از این کودکان نه تنها زیر سن قانونی توسط پ.ک.ک ربوده شده‌اند، بلکه زیر سن قانونی نیز در جنگ بی‌حاصلِ 40 ساله‌ی پ.ک.ک کشته می‌شوند. جنازه این کودکان نیز تحویل خانواده‌ آنها نمی‌شود و بدین ترتیب، بنیان خانواده و امیدهای پدر و مادر این کودکان توسط پ.ک.ک نابود می‌شود. بیش از دو سال است که صدها پدر و مادر از جمله خانواده‌های کُرد از ایران در مقابل مقر حزب دموکراتیک خلق‌ها به عنوان شاخه سیاسی پ.ک.ک تجمع و تحصن کرده‌اند و خواستار بازگشت فرزندان خود هستند. اما پ.ک.ک صرفا خبر مرگ این کودکان را منتشر کرده است!

تصویر زیر به خوبی گویای استفاده از کودکان به عنوان سرباز در پ.ک.ک/ پژاک است. تصویر از سایت رسمی پ.ک.ک یعنی خبرگزاری فرات برداشته شده است. این دو فرد در چه سنی و بر اساس کدام منطق عقلی و نظامی، وارد پ.ک.ک شده‌اند؟ حاصل استفاده از کودکان با سلاح سبک در مقابل ارتش ترکیه چه بوده است؟ چرا پ.ک.ک اصرار دارد کودکان در جنگ با ترکیه کشته شوند؟ چرا این گروه نوجوانان اسیر و ربوده شده را آزاد نمی‌کند؟ چرا پ.ک.ک به کشتن، ربودن، و ناپدیدسازی اجباری کودکان و نوجوانان کُرد اعتیاد پیدا کرده است؟

 

 

گفتنی است بر اساس جدیدترین گزارش سازمان ملل متحد، سوءاستفاده پ.ک.ک از کودکان در عراق و سوریه و ترکیه ادامه دارد و این گروه طی دو سال (از جولای ۲۰۱۸ تا ژوئن ۲۰۲۰) بیش از ۴۰۰ کودک را به عنوان جنگجو به کار گرفته است. براساس گزارش سازمان ملل، این گروه تروریستی همچنین بیش از ۴۷۰۰ مورد نقض حقوق کودکان از جمله آدم ربایی‌، تجاوز و اجبار برای جنگ را مرتکب شده‌ است. همچنین سازمان ملل گزارش داده است که 236 حمله به مدارس و افراد محافظت شده توسط این گروه رخ داده است. این در حالی است که قوانین بین‌المللی گروه‌های مسلح غیر دولتی را از عضویت افراد زیر 18 سال منع می‌کند و استفاده از کودکان زیر 15 سال جرم جنگی محسوب می‌شود. استفاده پ.ک.ک و شاخه‌های آن در سوریه و عراق و ایران، از سربازان کودک بارها توسط سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشری از جمله عفو بین‌الملل و دیده‌بان حقوق بشر (HRW) مستند شده و مورد انتقاد قرار گرفته است. شاخه زنان پ.ک.ک در سوریه نیز در این گزارش متهم به استفاده از دختران کم سن و سال برای جنگ شده است.[1]

[1]. https://www.dailysabah.com/politics/war-on-terror/un-report-verifies-ypg-child-recruitment-in-syria

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب