آلمان: دختر کرد خود را از طبقه هفتم پرت کرد

  • ۴ سال قبل

یکی از ویژگی‌های تفکر منفی سنتی این است حتی در جامع توسعه یافته و پیشرفته نیز نمی‌تواند خود را سازگار کند و حتی تلاش می‌کند تا جامعه را با خود همگام سازد. در بسیاری از مناطق جامعه کرد هنوز هم تفکر سنتی و منفی نسبت به زن حاکم است و زنان از حقوق طبیعی خود محروم‌اند. چنین خانواده‌هایی حتی در صورت مهاجرت به شهرها نیز نمی‌توانند به آسانی از قید و بندهای منفی نسبت به زن رها شوند.

یک دختر کرد به نام حوریه اوچار 38 ساله و از کردهای ترکیه به خاطر محدودیت شدید خانواده سنتی خود و فشارهای زیاد روحی و روانی خانواده تصمیم گرفت خودکشی کند و در شهر برلین آلمان خود را از طبقه هفتم یک آپارتمان به پایین پرت کرد و جان خود را از دست داد.

معمولا در جامعه سنتی زنان و دختران قربانی فرهنگ غلط می‌شوند و این فرهنگ غلط مانع می‌گردد تا بتوانند تحصیل کنند. یکی دیگر از موارد نقض حقوق دختران این است ناچارند علاوه بر کارهای خانه دست به کارهایی مانند فرشبافی بزنند که علاوه بر محرومیت از بهترین دوران کودکی و نوجوانی با بیماری‌های مختلف جسمی نیز مواجه می‌شوند. این افراد معمولا برای رهایی از وضعیت نابسامان به راحتی توسط گروه‌های مسلح فریب می‌خورند و به عنوان کودک سرباز ربوده و یا برده می‌شوند. مشکلات زنان و دختران کرد در جامعه سنتی بسیار گسترده است و از جمله آن می‌توان به قتل‌های ناموسی، ازدواج اجباری و بدون رضایت دختران، ازدواج زن به زن اشاره نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب