یک نوجوان کُرد دیگر قربانی جنگ پ.ک.ک و ترکیه شد

  • ۳ سال قبل

خبرگزاری فرات وابسته به گروه مسلح و شبه‌نظامی پ.ک.ک که در اقلیم کردستان عراق و سوریه مشغول جنگ با دولت ترکیه است، به تازگی خبر مرگ یک کُرد ایرانی دیگر را منتشر و تایید کرده است. محمد ارمغان با کد سازمانی شروان روناهی و متولد ماکو مشخصات اعلامی این فرد است. نکته تاسف‌بار رویکرد پ.ک.ک و فرات که البته مسبوق به سابقه نیز است، اعلام خبر مرگ این عضو ایرانی با ۴ سال تاخیر می‌باشد.

 

بیشتر بخوانید: پ.ک.ک و تاخیر در اعلام خبر کشته شدن اعضای ایرانی 

 

پ.ک.ک اعلام کرده است روز ١٢ ژوئن ٢٠١٧ این عضو ایرانی به همراه دو نفر دیگر در منطقه شکیرا سپی منطقه خاکورک کشته شدند. هنوز دلیل اعلام خبر مرگ این افراد با تاخیر ۴ ساله مشخص نیست. پ.ک.ک برای دفعات متعدد، اخبار مرگ اعضای ایرانی خود را با تاخیر چند ساله منتشر کرده است و متهم به ناپدیدسازی اجباری این نوجوانان است. هنوز مشخص نیست این افراد در چه سنی به پ.ک.ک ملحق شده‌اند و این گروه تا چه زمانی قصد دارد از کودکان در میادین جنگ استفاده کند. نکته مبهم دیگر تصویر واقعی عضو ایرانی است. کانال‌های تلگرامی وابسته به پ.ک.ک دو تصویر متفاوت برای محمد ارمغان استفاده کرده‎‌اند تا رویکرد مشکوک پ.ک.ک تکمیل شود.

 

 

بیشتر بخوانید: ناپدیدسازی قهری کردها توسط پ.ک.ک

 

استفاده پ.ک.ک و شاخه‌های آن در سوریه و عراق و ایران از کودکان در حالی است که سازمان ملل گزارش داده در سال ۲۰۲۰ بیشترین تخلفات علیه کودکان در کشورهای سومالی، جمهوری دموکراتیک کنگو، افغانستان، سوریه و یمن انجام شده است. گزارش سالانه ارائه شده توسط دبیرکل به شورای امنیت حاکی است در درگیری‌های مسلحانه، کودکان مورد کشتار یا زخمی‌شدن و یا سوء‌استفاده‌های جنسی قرار گرفته‌اند و در مواردی نیز برای شرکت در این درگیری‌ها مورد استخدام قرار گرفته‌اند. این گزارش تأیید کرد که در سال گذشته در ۲۱ درگیری علیه ۱۹۳۷۹ کودک، ۸۵۲۱ کودک جذب شده همچنین ۲۶۷۴ کودک در درگیری‌های مختلف کشته شده و ۵۷۴۸ کودک نیز زخمی شده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب