یک موشک، 5 کشته پ ک ک و تخریب بیمارستانی در سلیمانیه

  • ۴ سال قبل

دیشب حوالی ساعت 12 یک موشک ارتش ترکیه در روستای سفره از توابع شارباژار در استان سلیمانیه به یک خودروی پ ک ک برخورد کرد و 5 عضو آن را کشت. همچنین، بر اثر این موشک، بیمارستان ماوت تخریب شد و چند خانه نیز زیاد دید.

کامران حسن، بخشدار منطقه ماوت ضمن تایید این حمله می‌گوید: از سال 2017 این حملات ترکیه در این منطقه آغاز شده و در این مورد نیز خوشبختانه در آن لحظه کارمندان بیمارستان حاضر نبودند لذا فقط زیان مادی بود.

کارشناسان امور کردی می گویند همکاری گسترده حکومت اقلیم کردستان به ویژه حزب دموکرات کردستان (پارتی) به رهبری مسعود بارزانی و همچنین مردم محلی علیه اعضای پ ک ک سبب شده تا زمان تردد دقیق و مکان حضور آنان در روستاها و اطراف آنها به استخبارات ترکیه گزارش شود لذا نه تنها همانند قبل مقرهای پ ک ک بلکه اکنون حتی ماشین در حال حرکت آنها را هدف قرار می دهد. اخیرا نیز پ ک ک فردی را دستگیر کرده بود که اعتراف می کرد در داخل وسایل آنان مانند قوطی نوشیدنی یا سیگار ردیاب کار می گذاشت. در چند ماه اخیر یکتی نیز همکاری با ترکیه علیه پ ک ک را گسترش داده لذا اعضای آن برای تامین تدارکات و امور دیگر در قلب استان سلیمانیه نیز احساس امنیت نمی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب