گزارش وزارت امور خارجه ایالات متحده در رابطه با ادامه عضوگیری افراد زیر سن قانونی توسط PKK

  • ۲ سال قبل

بر اساس گزارشی که وزارت امور خارجه ایالات متحده در مورد قاچاق انسان بین ژانویه ۲۰۲۱ و دسامبر ۲۰۲۱ منتشر کرده است، پ ک ک و شاخه سوری آن YPG به عضوگیری کودکان برای جنگ در سوریه و عراق ادامه می دهند.
گزارش قاچاق انسان در سال ۲۰۲۲ بیان می‌کند که کودکان در برابر استخدام و استفاده اجباری توسط چندین گروه مسلح فعال در عراق، از جمله داعش، پ‌ک‌ک و YPG، آسیب‌پذیر هستند. متأسفانه به گروه مورد نظر IKHRW اشاره ای نشده است: کودکانی که توسط گروه های مسلح کرد که ایران، دشمن ایالات متحده را هدف قرار می دهند، بکار گرفته شده اند.

این گزارش با استناد به منابع متعدد خاطرنشان کرد که PKK/YPG همچنان در مناطق حکومت اقلیم کردستان عراق (KRG) و سنجار فعالیت می کند و به عضوگیری و استفاده از کودکان ادامه می دهد.
در این گزارش تاکید شده است که پ‌ک‌ک در سال گذشته ده‌ها کودک را برای آماده‌سازی آنها برای جنگ بکار گرفته است. در میان آنها کردهای عراقی اهل کرکوک عراق نیز حضور داشتند.
بر اساس این گزارش، علاوه بر این، گروه‌های شبه‌نظامی پ‌ک‌ک در سنجار، سال گذشته خردسالان ایزدی و نوجوانان را در نقش‌های شبه‌نظامی در منطقه به کار گرفتند.

در سال ۲۰۱۸، سازمان‌های جامعه مدنی گزارش دادند که پ‌ک‌ک کودکان را از سنجار، مخمور و سایر مکان‌ها استخدام و آموزش می‌دهد و سپس آنها را به پایگاه‌هایی در سنجار، ترکیه و کوه‌های قندیل بین عراق و ایران می‌فرستد.
در رابطه با سوریه، گزارش سالانه به فعالیت YPG، وابسته به سوریه در آنجا اشاره کرد و گفت که بکارگیری و استفاده از کودکان در نبرد در سوریه همچنان رایج است.
در این گزارش آمده است که PKK/YPG “در شمال غرب سوریه به جذب، آموزش و استفاده از پسران و دختران ۱۲ ساله ادامه می دهد.”

همچنین از سال ۲۰۱۷، ناظران بین‌المللی گزارش داده‌اند که PKK/YPG کودکان را – گاهی به زور – از اردوگاه‌های آوارگان در شمال شرق سوریه به‌کار می‌گیرد.
اگرچه PKK/YPG در ابتدا با تماس ژنو – یک سازمان بشردوستانه سوئیسی که برای “حفاظت از غیرنظامیان در درگیری‌های مسلحانه” فعالیت می‌کند – تعهدی برای توقف استفاده از کودکان سرباز در سال ۲۰۱۴ امضا کرد، ولی از آن زمان استفاده از کودک سربازان افزایش یافته است.

در حالی که پ‌ک‌ک را به‌عنوان یک گروه تروریستی به رسمیت می‌شناسند، برخی از کشورهای غربی از به رسمیت شناختن ارتباط آن با YPG امتناع کرده‌اند، اما سربازگیری کودکان این گروه از شمال سوریه به پایگاه پ‌ک‌ک در شمال عراق، شواهد دیگری است که نشان می‌دهد این دو گروه در این منطقه در واقع یکسان هستند.

در فوریه امسال، تروریست های YPG چهار کودک ۱۴ تا ۱۶ ساله را از شهر عین العرب، که به نام کوبانی نیز شناخته می شود، ربودند، منطقه ای که در حال حاضر در اختیار کردها است.
در ماه مارس، یک نوجوان ۱۴ ساله توسط نیروهای YPG ربوده شد و دو دختر ۱۶ و ۱۷ ساله از حلب، در مجاورت شمال سوریه نیز ربوده شدند.

به گفته منابع محلی، این گروه همچنین چهار کودک را در ماه آوریل از حلب ربود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب