گزارش اتحادیه اروپا: در ترکیه نقض حقوق بشر عادی شده است

  • ۳ سال قبل

ناچو سانچز، گزارشگر اتحادیه اروپا برای امور ترکیه، اعلام کرد ترکیه روز به روز از ارزش‌ها و استانداردهای اتحادیه اروپا دور می‌شود و این سبب می‌شود در روابط خود با این اتحادیه مشکلات تاریخی ایجاد نماید. وی با بررسی پیش‌نویس گزارش کمیسیون اتحادیه اروپا در مورد سال 2020-2019 ترکیه افزود ترکیه اصلاحات لازم را انجام نداده است و این  سبب شد تا روابط با آن عمیق نشود و تغییرات موقت در بازار انجام شود.

این گزارش می‌گوید مشکلات قضایی و حقوق بشر و زبان جنگ‌طلبانه ترکیه باعث شده تا از اتحادیه اروپا دور گردد. پس از کودتای سال 2018 وضعیت حقوق بشر در این کشور بسیار بدتر شده است. زبان تند، عمدی همراه با زورگویی در ترکیه امری عادی شده به ویژه علیه فعالان کرد و پارک گزی و هر گونه فعالیت انتقادی بکار گرفته می‌شود. قوانین ضدتروریسم گسترش یافته و به جوهره اصلی سیاست دولت تبدیل شده است. نباید فراموش کرد اتحادیه اروپا مخالف خشونت پ.ک.ک. است که در لیست تروریستی اتحادیه اروپا قرار دارد.

در این گزارش آمده است ترکیه به تصمیمات دادگاه اروپا اهمیت نمی‌دهد و این مایه نگرانی شدید است. آزادی بیان، رسانه‌ها و دسترسی به اطلاعات با  موانع مواجه می‌شود و لازم است این موانع سریعا رفع گردد. بایستی وکلا، روزنامه نگاران، فعالان حقوق بشر و آکادمیسین‌های زندانی آزاد شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب