پ ک ک یک غیرنظامی اقلیم را به اتهام جاسوسی بازداشت کرد

  • ۴ سال قبل

نوشته‌ی: یورگن و.، عضو سابق ی.پ.گ./ترجمه از آلمانی

پس از آن که پ ک ک ویدیوی اعترافات یک مرد 29 ساله کرد از دهوک در اقلیم کردستان را منتشر کرد، خویشاوندان وی خواهان آزادی‌اش شدند. پ ک ک روز 29 ژانویه جوتیار محسن را در آمِدی دستگیر کرده بود، روز دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای او را به جاسوسی برای استخبارات ترکیه متهم کرد.

خبرگزاری فرات وابسته به پ ک ک گزارش کرد “طبق این بیانیه، فرد 29 ساله مذکور به  خاطر جاسوسی و ارسال موارد هماهنگی در مورد محل استقرار گریلاها که به بمباران جت های جنگی ترکیه علیه این محل‌ها  منجر گشت، دستگیر شد.”

ترکیه به صورت منظم آن مناطق کوهستانی را بمباران می‌کند که تصور می‌کند محل استقرار مقرهای پ ک ک هستند. حسین ، پدر جوتیار محسن، در گفتگو با شبکه رووداو منکر هر گونه فعالیت پسرش برای استخبارات ترکیه شد و اعلام کرد او توانایی چنین کارهایی را ندارد. وی افزود: “این ادعا صحت ندارد و پسرم ربوده شده است. جاسوس باید ماهر باشد و از جمله مهارت حرفه‌ای زبانی داشته باشد. حداقل باید چند زبان بلد باشد. پسرم فقط کردی می‌داند”.

جوتیار محسن

حسین گفت: “جویار در آمدی توسط یک زن جوان فریب خورد، به یک نقطه خلوت کشیدند و سپس او را ربودند.” پ ک ک در مورد نحوه دستگیری جوتیار محسن جزئیات را منتشر نکرده است. حسین خواهان آزادی پسرش شد.

پ ک ک روز پنج شنبه از طریق خبرگزاری فرات ویدیوئی را منتشر کرده که ظاهرا جوتیار  محسن در آن اعتراف می‌کند در تعدادی ماموریت جاسوسی فعالیت کرده است. هنوز معلوم نیست تحت چه شرایطی این اعترافات از جوتیار محسن گرفته شده و این اعترافات می‌تواند به اعدام او توسط این سازمان منجر شود. او در این ویدیوی 23 دقیقه‌ای می‌گوید اطلاعات مربوط به خودروهای مشکوک مرتبط با اعضای پ ک ک در نزدیکی چاه نفت محل کار خود را به فردی بدون نام می‌داد. او همچنین مدعی است محل‌یاب‌های جی.پی.اس. را در قوطی نوشیدنی‌ها و بسته‌های سیگار در نزدیکی مقرهای پ ک ک قرار می‌داد. سپس، هواپیماهای بدون سرنشین ترکیه با استفاده از تکنولوژی پیشرفته این محل‌ها و خودروها را هدف قرار می‌دادند.

خویشاوندان محسن، فعالان و مقامات محلی در روز 5 ماه مه طی اعتراضی خواهان آزادی محسن شدند. پ ک ک نیز در بیانیه روز دوشنبه خود معترضان را به “تحریف واقعیت” متهم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب