پلیس اروپا: فعالیت پ.ک.ک در دوران کرونا کاهش یافته است

  • ۳ سال قبل

یوروپُل، پلیس اتحادیه اروپا در گزارش سالانه خود (۲۰۲۰) اعلام کرده است که فعالیت پ.ک.ک در این قاره در سال ۲۰۲۰ به دلیل شیوع پاندمی کرونا کاهش یافته است.

پلیس اتحادیه اروپا در گزارش خود که شامل فعالیت گروه‌های مختلف شبه‌نظامی راست و چپ‌گرا در خاک اروپا در سال ۲۰۲۰ است، اطلاعات مهمی را راجع به پ.ک.ک منتشر کرده است. کارشناسان اروپایی، اعتقاد دارند فعالیت‌های اعتراضی پ.ک.ک در اروپا و نیز جمع‌آوری کمک‌های مالی برای این گروه در منطقه یورو در سال گذشته، به دلیل محدودیت‌های ایجاد شده برای سفر و تجمع بر اثر شیوع ویروس کرونا کاهش یافته است.

یوروپُل نوشته که پ.ک.ک در خاک اتحادیه اروپا در بسیج هواداران خود، بدون خشونت و درگیری، فعال و پشتیبانی لجستیکی و مالی از فعالان عضو پ.ک.ک در ترکیه، عراق و سوریه در قالب نهادهای قانونی و انجمن‌های کُردی نیز در سال گذشته کماکان در دستور کار پ.ک.ک بوده است.

این گزارش تاکید کرده که فعالیت‌ها و جمع‌آوری پول توسط پ.ک.ک عمدتا سازمان‌یافته بوده و تظاهرات این گروه در اعتراض به مداخلات ارتش ترکیه در سوریه، عمدتا ماهیت مسالمت‌آمیز داشته است. پلیس اروپا افزوده «اما در برخی از این اجتماعات، میان هواداران پ.ک.ک و طرفداران و اعضای گروه گرگ‌های خاکستری که یک گروه افراطی طرفدار دولت ترکیه است برخوردهایی صورت گرفته است».

پلیس اروپا از ادامه پیوستن شهروندان این منطقه به پ.ک.ک و نیروهای کُرد وابسته به آن در سوریه خبر داده اما تاکید کرده از تعداد دقیق افرادی که به این دو گروه پیوسته‌اند اطلاعات دقیقی در دست نیست. یوروپل ادعا کرده است پ.ک.ک در خاک اروپا، از طریق اقدامات قانونی و غیرقانونی برای کسب کمک مالی تلاش می‌کند.

کمپین‌های جمع‌آوری کمک مالی و همچنین اخاذی و سایر جرایم سازمان‌یافته، در این گزارش مورد تاکید قرار گرفته است. پلیس اروپا افزوده که در این زمینه، آلمان تعداد زیادی را دستگیر کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب