پارتی: لاهور جنگی مسئول اعتراضات دهوک است

  • ۴ سال قبل

در پی اعتراضات تعدادی از معلمان در استان دهوک به تاخیر چند ماهه در پرداخت حقوق خود، گزارش‌های محلی حاکیست نیروهای حزب دموکرات کردستان (پارتی) به رهبری مسعود بارزانی حداقل 10 معلم را دستگیر کردند و از ادامه برگزاری این اعتراضات در پارک آزادی ممانعت نمودند. گزارش‌ها حاکیست سازمان‌دهندگان اصلی که معلم بودند، قبل از اعتراض و در خانه خود دستگیر شدند.

فرهاد اتروشی، استاندار دهوک، امروز در یک کنفرانس مطبوعاتی در مورد این اعتراضات اعلام کرد «لاهور شیخ جنگی پشت پرده اعتراضات قرار دارد». وی تلاش کرد اعتراضات معلمان را نادیده بگیرد و آن را «توطئه» بنامند و افزود: «استان دهوک صاحب دارد و آن هم حزب دموکرات کردستان (پارتی) است. در این اعتراضات اخیر عوامل پشت پرده، فعال بودند. هدفشان توطئه علیه پارتی بود. اعضای یکگرتویی اسلامی، اتحادیه میهنی کردستان و جنبش گوران عامل تحریک بودند و در سطحی گسترده در این اعتراضات شرکت کرده بودند. آنان برای برگزاری اعتراضات تدارک گسترده‌ای دیده بودند و لاهور شیخ جنگی شخصا با تعدادی از معترضان دیدار کرده بود».

استاندار دهوک بدون اشاره به ممانعت از ادامه اعتراضات و دستگیری افراد حتی در خانه و دستگیری 10 معلم و حتی ممانعت از حضور خبرنگاران برای تهیه گزارش گفت: «اگر می‌خواهند اعتراض کنند بایستی از راه‌های دموکراتیک اقدام کنند نه از طریق خشونت».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب