ویژه؛ اعتراف صریح و هولناک خبرگزاری فرات به ربایش و قتل نوجوانان کُرد ایرانی

  • ۳ سال قبل

دیدبان حقوق بشر کردستان ایران از ابتدای سال 1399 و بر اساس گزارش‌های مردمی رسیده به خبرنگاران خود؛ اسناد و اطلاعاتی را منتشر کرد که حاوی اقدامات سازماندهی شده نیروهای تروریست پژاک و شبکه همکار آن در مرزهای ایران برای فریب، ربایش و انتقال نوجوانان ایرانی به مقرهای پژاک- پ.ک.ک در قندیل بود. دیدبان فاش کرد که فردی به نام کاوه سقزی، از نیروهای پژاک نفر اصلی شبکه ربایش و فریب نوجوانان کُرد ایرانی است. کودکان و نوجوانانی مانند اسرین محمدی، ناصر علیزاده، بنیامین فرج‌زاده، نیان درویشی و… از جمله کودکانی بودند که پژاک و کاوه سقزی آنها را ربوده و در اختیار پ.ک.ک در قندیل قرار داده بودند. در واقع، کاوه سقزی با فریب، ربایش و انتقال کودکان کُرد ایرانی به مقرهای گروه تروریستی پژاک، زمینه مرگ و کشته شدن آنها را فراهم آورده است. همان زمان نیز بسیاری از خانواده‌های کُرد ایرانی که فرزندانشان توسط این فرد و تیم تحت امر وی ربوده و به مقرهای پژاک منتقل شده بودند، ضمن تماس با دیدبان از وکلای این نهاد حقوق بشری درخواست پیگیری داشتند. دیدبان نیز ضمن اعلام اخبار موثق از کشته شدن آن کودکان در مقرهای پژاک، مشخصات دقیق آنها را منتشر کرد.

بیشتر بخوانید: مجموعه گزارش‌های دیدبان حقوق بشر کردستان ایران در مورد اقدامات غیرقانونی کاوه سقزی

از آن زمان تاکنون و قریب به یک سال پس از افشاگری دیدبان حقوق بشر کردستان ایران، خبرگزاری فرات، ارگان تبلیغاتی گروه تروریستی پ.ک.ک/ پژاک و کانال‌های رسانه‌ای- تلگرامی وابسته به این گروه مافیایی، بارها سعی کردند با تکذیب‌های دورغین و منفعلانه، نقش خود در ربایش کودکان کُرد ایرانی را تکذیب کنند. اوج این تکذیب‌های مضحک، در ماجرای اسرین محمدی رخ داد. تلویزیون Aryen TV که نقش مهمی در اشاعه دروغ‌های پ.ک.ک ایفا می‌کند، برای سلب مسئولیت کیفری و جنایی از سران این گروه و نیروهای آدم‌ربای وابسته به پژاک مانند کاوه سقزی، دست به یک سناریوپردازی مضحک و در عین حال چندش‌آور زد. نمایش تهوع‌آور Aryen TV یک بازیگر داشت: «پدر اسرین محمدی». کودکی که توسط پژاک ربوده و به قتل رسید.

ماجرای اسرین محمدی چیست؟

بنگاه خبرپراکنی پ.ک.ک، یعنی فرات، بارها مطالبی در مورد کودک‌سربازان منتشر و سعی کرده بود که اسناد مختلف بین‌المللی در مورد نقش این گروه در ربایش کودکان و سربازگیری اجباری در منطقه خاورمیانه را تکذیب کند. فرات، حتی را پا را فراتر گذاشته و مدعی شده بود: «سازمان‌های اطلاعات ایران، پاراستن پ.د.ک و میت ترکیه برای فشار بر جنبش آزادیخواهی کوردستان (پ.ک.ک)، نیروهای سوریه دمکراتیک (ق.س.د)، یگان‌های مدافع خلق (ی.پ.گ) و یگان‌های مدافع زن (ی.پ.ژ) کارزاری را با هدف فریب افکار عمومی با عنوان «ربودن کودکان» آغاز کرده بودند». در واقع، فرات مدعی بود که اطلاعات و اسناد و عکس‌های دیدبان حقوق بشر کردستان ایران، کذب است و این گروه، کودک‌سربازی ندارد. در حالی که عکس‌های منتشر شده توسط پ.ک.ک، خود گواه روشنی بر ربایش و فریب کودکان کُرد و به کشتن دادن آنها بود. دیدبان معتقد است ماجرای کودک‌سرباز در پ.ک.ک، و پژاک، یک واقعیت محض است. تصاویر فرات نیز خود گویا است. فرات و پ.ک.ک بهتر است به جای انکار، دروغ‌پردازی ناشیانه و تکذیب منفعلانه، حقیقت را بپذیرد، کودکان را آزاد کند و تروریسم، اخاذی و قتل را تقبیح نماید. دستاورد ۴ دهه جنگ پ.ک.ک، فقط یک چیز بوده است: «آوارگی کردها». همان زمان نیز دیدبان به فرات و پ.ک.ک، پیشنهاد کرده بود که در یک فرایند ساده و برای اثبات حسن‌نیت، همه کودکان را آزاد کند. اما پ.ک.ک ظاهرا پرده‌پوشی‌های دروغین و تکذیب‌های منفعلانه خود را فراموش کرده و اخیرا به صراحت به کودکانی که به کشتن داده است، افتخار می‌کند. اگر پیشتر، پ.ک.ک سن و عکس کودکان را دستکاری می‌کرد تا کودک و کم سن بودن آنها را پنهان کند، به تازگی خبرگزاری فرات، به صراحت و با وقاحت تمام عکس کودکان کشته شده در پ.ک.ک را منتشر می‌کند و به این سوال پاسخ نمی‌دهد که چرا خبر مرگ این افراد را با تاخیر اعلام می‌کند؟ این کودکان در چند سالگی و از چه طریقی به عضویت درآورده شده‌ و یا ربوده شده‌اند تا با فلسفه پوچ رهبر آپو (؟!) آشنا شوند؟ کودکان کُرد تا چه زمانی باید قربانی جنگ پ.ک.ک و ارتش ترکیه شوند؟ چرا کودکان، باید در این سن اسلحه به دست بگیرد؟ چرا پ.ک.ک، در جنگ، از کودکان استفاده می‌کند؟

اما به تازگی خبرگزاری فرات و ادمین کانال تلگرامی آن در مباحثه با خبرنگار دیدبان، به صراحت بر وجود کودک‌سرباز در این گروه و همچنین جنایات پژاک اعتراف کرده است. این اعترافات به روشنی نشان می‌دهد همه تکذیب‌های فرات و پ.ک.ک، دروغ محض است و این گروه مسئول ربایش کودکان کُرد و قتل آنها است. ادمین خبرگزاری فرات، اعتراف کرد که دیار جهانبخش را وی ربوده و به مقرهای پ.ک.ک منتقل کرده است.

سکوت مرگبار پژاک در مورد سرنوشت دیار جهان‌بخش

 

پس می‌توان نتیجه گرفت که خبرگزاری فرات و تیم رسانه‌ای پ.ک.ک، در حقیقت گروهی تروریستی به موازات نیروهای عملیاتی و میدانی پ.ک.ک هستند و کودکان را ربوده و به تقل می‌رسانند. ادمین خبرگزاری فرات، پرده از جنایات دیگری نیز برداشته است. وی به صراحت به قتل نیروهای دولتی ایران به طرز وحشیانه، اعتراف و افتخار می‌کند تا ماهیت این گروه تروریستی آشکار شود.

 

 

لذا با توجه به این اسناد و اعتراف خبرگزاری پ.ک.ک و نیروهای این گروه تروریستی، از این پس با اطمینان بیشتری می‌توان از وجود یک رویه ثابت و نظام‌مند در مورد ربایش کودکان و قتل آنها و اقدامات تروریستی در پ.ک.ک/ پژاک سخن گفت. رویه‌ای که 40 سالاست در این گروه و شاخه‌های ان وجود دارد و هدفی جز کشتار کردها ندارد. پ.ک.ک، حقیقتا عامل بدختی کردها و نابودی کردستانات است. خبرگزاری فرات، باز هم وجود کودک‌سرباز و اقدامات تروریستی پ.ک.ک/ پژاک را انکار خواهد کرد؟

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب