وضعیت وخیم پناهجویان کُرد در جنگل‌های اروپا

  • ۲ سال قبل

هزاران مهاجر از اقلیم کردستان در حال حاضر در «جنگل‌های دانکرک» در فرانسه هستند و منتظرند تا به بریتانیا بروند و در آنجا پناهندگی بگیرند.
«جنگل دانکرک» یک کمپ غیررسمی پناهجویان در ۵۰ کیلومتری کاله است، جایی که مردم برای مدت کوتاهی در تلاش برای عبور از انگلستان هستند.

این یک کمپ پایدار نیست، بلکه پراکندگی دائمی چادرها و فضولات انسانی در جنگل آن را آلوده است. در ویدئوی زیر مردم توضیح می‌دهند که چرا این همه ریسک را برای ترک کردستان انتخاب کرده‌اند. آنها می‌گویند ترجیح می‌دهند بمیرند اما به کردستان بازنگردند:

 

 

از سوی دیگر تصاویری منتشر شده است که نشان می‌دهد شب گذشته یک بحران انسانی جدید در مرزهای بلاروس و لهستان رخ داده و ۱۵ مهاجر بر اثر گرسنگی و سرما جان خود را از دست دادند. مهاجران قادر به درخواست پناهندگی یا دسترسی به خدمات اولیه نیستند.

 

بیشتر بخوانید:

بلاروس، مسیر جدید مهاجرت غیرقانونی از کردستان عراق به اروپا

 

 

منابع حقوق بشری مدعی هستند که رئیس جمهور بلاروس (لوکاشنکو) با وعده‌های دروغین پناهندگان را از خاورمیانه و آفریقا به اتحادیه اروپا قاچاق می‌کند و این انتقامی برای تحریم‌های اتحادیه اروپا در مورد نقض حقوق بشر در بلاروس است.

 

Image

 

لهستان، لیتوانی و اتحادیه اروپا، بلاروس را متهم کرده‌اند مهاجران را برای عبور از مرزهای خود تشویق کرده و آنها را به سمت کشورهای همسایه می‌راند. آنها می گویند این اقدام بلاروس نوعی اعمال فشار بر اتحادیه اروپا به دلیل تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه بلاروس است. بیشتر مهاجران در این بخش اروپا عراقی و افغانی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب