واژگون شدن یک قایق حامل مهاجران| یک زن کُرد ایرانی مفقود شد

  • ۳ سال قبل

یک قایق حامل مهاجران کُرد در غرب آنتالیا در منطقه kas واژگون و یک زن کُرد ایرانی مفقود شد.

یک ناظر امور مهاجران روز جمعه (۲۳ ژوئیه) گفت که یک قایق حامل ۴۵ مهاجر که عمدتا کردهای اقلیم کردستان بودند، در دریا در غرب شهر ساحلی کاش در استان آنتالیا واژگون شد و یک زن کُرد ایرانی هنوز مفقود است. به گفته فدراسیون بین‌المللی پناهندگان عراقی (IFIR) به نقل از یک منبع آگاه، مهاجران کُرد در حال عزیمت به سمت ایتالیا بودند که قایق در ۱۶۱ مایلی غرب کاش واژگون شد.

گشت‌های دریایی ترکیه تحقیقات را برای یافتن قربانیان آغاز کرده‌اند. آخرین خبرها حکایت از نجات ۱۷ نفر از سرنشینان قایق دارد. ۱۰ مهاجر از جمله یک زن کُرد ایرانی و دو تبعه مصری هنوز مفقود هستند.

 

بیشتر بخوانید:

درخواست پناهندگی ۳۰ هزار کُرد ایرانی در دفتر سازمان ملل در اقلیم کردستان

 

به دلیل اقتصاد ضعیف و نرخ پایین اشتغال در اقلیم کردستان و عراق، هزاران عراقی به خارج از کشور مهاجرت می‌کنند و برای یافتن معیشت بهتر مسیرهای خطرناکی را برای رسیدن به کشورهای اروپایی طی می‌کنند. در ۱۷ ژوئیه نیز ۷۷ مهاجر عراقی از جمله کردها از ترکیه بازگردانده شدند. آریل جلال، رئیس بنیاد پناهندگان و آوارگان لوتکا، در ماه ژوئن گفت بیش از ۶۲۰،۰۰۰ نفر در اقلیم کردستان و عراق در طی شش سال گذشته مهاجرت کرده‌اند و ۲۵۶ نفر کشته و ۱۷۳ نفر مفقود شده‌اند.

ترکیه برای مهاجران عراقی، سوریه‌ای، افغانی و پاکستانی یکی از نقاط اصلی ترانزیت بوده است که قصد دارند به اروپا بروند و از این طریق امرار معاش بهتری پیدا کنند.

همچنین براساس گزارش بنیاد امور پناهندگان و آوارگان لوتکا، با تشدید مشکلات اقتصادی و سیاسی، نزدیک به ۱٫۳ میلیون نفر از سال ۲۰۱۵-۲۰۲۰ از طریق مسیرهای قاچاق اقلیم کردستان را به مقصد اروپا ترک کرده‌اند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب