واشنگتن: پ ک ک/نیروی سوریه دموکراتیک به اعراب اجازه نمی‌دهد به پست‌های تصمیم‌گیر برسند

  • ۴ سال قبل

یورگن و. عضو سابق ی.پ.گ./ ترجمه از آلمانی

هنگامی که پ.ی.د.، شاخه سیاسی پ ک ک، و جناح مسلح آن ی.پ.گ. تاسیس شدند، هدف اصلی آنها ایجاد یک دولت کوچک کردی در شمال سوریه بود. برای اکثریت عرب این منطقه در برنامه‌های آن جایگاهی تعریف نشده بود و در عین حال نیز بیشتر گزارش‌های سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشری حاکیست (این گروه) در مناطق تحت اشغال خود مرتکب پاکسازی قومی علیه اعراب شده است.

همزمان با ورود داعش به این منطقه و کسب دستاوردهای ارضی توسط ی.پ.گ. با حمایت ائتلاف تحت رهبری آمریکا، این گروه با هدف کسب حمایت و محبوبیت بین‌المللی، هدف خود را تغییر داد.

عنوان “روژاوا” را به “اداره خودگردان شمال شرق سوریه” تغییر داد تا مردم عرب را نیز شامل شود و ی.پ.گ. نیز به “نیروی سوریه دموکراتیک” تغییر نام داد. این تغییرات نام‌ها به شاخه پ ک ک در سوریه امکان داد تا مناطقی عرب‌نشین مانند رقه، دیرالزور، منبج، طبقا و شداده را به قلمرو خود ضمیمه کند.

گزارش‌های دستگاه استخباراتی آمریکا ثابت می‌کند قرار دادن اعراب در این برنامه پ ک ک برای سوریه فقط با اهداف استراتژیک صورت گرفته است.

سازمان استخبارات دفاعی (آمریکا) در گزارش سه ماهه خود به پنتاگون اعلام کرده ی.پ.گ./پ ک ک که از عنوان نیروی سوریه دموکراتیک استفاده می‌کند، قصد ندارد حتی در مناطق اکثرا عرب در شمال شرق سوریه که احتمالا تعداد جنگجویان عرب در خط جبهه نیروی سوریه دموکراتیک بیشتر است اعراب را نیز در قدرت سهیم کند.”

این گزارش سازمان استخبارات دفاعی (آمریکا) حاکیست به نظر می‌رسد تلاش‌های ی.پ.گ. برای “محدود کردن شبه‌نظامیان عرب همسو” در نیروی سوریه دموکراتیک با هدف نشان دادن تلاش ی.پ.گ. برای “ریشه‌کن کردن آن میزان کمی از استقلال عمل اعراب است که هنوز در نیروی سوریه دموکراتیک مانده است”.

همچنین، گزارش می‌گوید “ی.پ.گ. در سربازگیری اجباری جوانان در مناطق تحت کنترل خود با واکنش‌های شدید مواجه می‌شود”.

طبق این گزارش، “وزارت خارجه آمریکا در مورد ادعاهایی که می‌گوید نیروی سوریه دموکراتیک فعالان جامعه مدنی عرب – از جمله کسانی که در برنامه‌های مورد حمایت مالی آمریکا کار می‌کنند – را بازداشت می‌کند اظهار نگرانی کرده است”.      

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب