هوشیار زیباری: پ.ک.ک. عامل آشوب‌های سلیمانیه  است

  • ۳ سال قبل

در پی اعتراضات مردم در اقلیم کردستان به ویژه در استان سلیمانیه علیه فساد حاکم بر اقلیم کردستان به ویژه تاخیر چند ماهه در  پرداخت حقوق کارمندان، پلیس این منطقه نیز سرکوب را شدید کرد به طوری که بعضی از کارشناسان کرد آن را با سرکوب کردها توسط صدام حسین و مصطفی کمال آتاترک مقایسه کردند. بعضی از مقامات اقلیم کردستان نیز ضمن تایید رفتار خشن پلیس با معترضان، به عوامل غیرمردمی نیز اشاره کرده‌‎اند.

پس از آن که مسرور بارزانی به «دخالت عواملی غیر از معترضان واقعی در آشوب اخیر» اشاره کرد، هوشیار زیباری، وزیر خارجه سابق عراق و عضو رهبری حزب دموکرات کردستان (پارتی) در صفحه توئیتری خود نوشت:

«اعتراضات خشن اخیر در سلیمانیه در کردستان عراق به نتیجه نرسید. تاخیر در پرداخت حقوق و درد و رنج مردم را همه می‌دانند اما داخالت پ.ک.ک. در انحراف خشم مردم مورد تاکید همه جناح‌های کرد می باشد. باید علیه عوامل آشوب متحد شویم. داستان هنوز به پایان نرسیده است.»

مقامات اقلیم کردستان در حالی دخالت پ.ک.ک. در خشونت ها را تایید می‌کنند که در طی چند دهه گذشته به این گروه اجازه داده‌اند تا در خاک اقلیم مستقر شود و از این طریق به مناطق مرزی ایران و ترکیه حمله نماید. این اجازه دادن خواه عمدی خواه غیرعمدی اشتباهی بزرگ بود و اکنون دود آن به چشم مسئولان خود اقلیم کردستان می‌رود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب