همسر دمیرتاش به‌دلیل ثبت تاریخ نادرست در گزارش پزشکی به ۲٫۵ سال زندان محکوم شد

  • ۲ سال قبل

باشاک دمیرتاش همسر صلاح‌الدین دمیرتاش، رئیس مشترک، سابق و اکنون زندانی حزب دموکراتیک خلق‌ها به دلیل ثبت تاریخ نادرست در گزارش پزشکی که شش سال پیش دریافت کرده بود، به حبس محکوم شد.

همسر صلاح‌الدین دمیرتاش، در دادگاه عالی جنایی به همراه یک پزشک به دو سال و شش ماه حبس محکوم شده است. گزارش پزشکی که به او مجوز پنج روز «مرخصی استعلاجی» را می­دهد، با تاریخ روز معاینه پزشکی او مطابق نبود، بلکه تاریخ سه روز بعد را داشت.

در نتیجه یک پرونده جنایی علیه باشاک دمیرتاش در مارس ۲۰۱۸ به دلیل «دریافت گزارش پزشکی جعلی» تشکیل شد. وکلای باشاک دمیرتاش با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند که گزارش پزشکی مربوط به شرایطی است که مربوط به عمل جراحی او در سال ۲۰۱۵ بوده و اشتباه مربوط به تاریخ در گزارش توسط موسسه بهداشتی صادر کننده آن صورت گرفته است.

رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه اخیرا باشاک دمیرتاش را خطاب قرار داده بود و گفته بود که او در تلویزیون ظاهر و خواستار آزادی همسرش صلاح‌الدین دمیرتاش شده است.

اردوغان با اشاره به فراخوان حزب دموکراتیک‌ خلق‌ها برای تجمع در اعتراض به محاصره کوبانی و خشونت‌های ناشی از آن گفت: آیا این صلاح‌الدین نبود که از مردم خواست به خیابان‌ها بروند؟ «اکنون آنها در تلاش هستند تا او را از زندان خارج کنند. این قوه قضائیه است که تصمیم می­‌گیرد. شما نمی­توانید او را از زندان بیرون بیاورید. همسر دمیرتاش در تلویزیون ظاهر می­شود و می­گوید: «من بی‌گناهم و با فرزندانم زندگی می­کنم»

گفتنی است صلاح‌الدین دمیرتاش علی‌رغم حکم دادگاه اروپایی حقوق بشر (ECHR) که خواستار آزادی فوری وی شده بود، از ۴ نوامبر ۲۰۱۶ در زندان به سر می‌برد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب