نمایندگان پارلمان اقلیم: پ.ک.ک. تروریست است

  • ۳ سال قبل

یک عضو کمیسیون انرژی و منابع طبیعی در پارلمان اقلیم کردستان می‌گوید «پ.ک.ک. به اقتصاد اقلیم کردستان حمله می‌کند». ریبوار عبدالرحمن افزود  «پ.ک.ک. به دردسری بزرگ برای مردم غیرنظامی و حکومت اقلیم کردستان تبدیل شده و حضور این گروه تهدیدی بزرگ برای اقتصاد است. این گروه تاکنون بارها لوله نفت را منفجر کرده در حالی که این خط لوله شاهرگ مردم اقلیم است و مردم از آن تامین می‌شوند.»

این نماینده پارلمان خاطرنشان ساخت «متاسفانه، پ.ک.ک. هر روز بیشتر به اقتصاد اقلیم کردستان حمله می‌کند و در آخرین مورد نیز لوله انتقال نفت را منفجر کرد. این اقدامی کثیف است و نشان می‌دهد ابزار دست دیگران می‌باشد. هر زمان هدف این باشد اقلیم کردستان تضعیف گردد، از پ.ک.ک. به عنوان ابزار استفاده می‌شود. پ.ک.ک. در خط مقدم دشمنی با کردها قرار دارد.»

یک نماینده دیگر پارلمان اقلیم کردستان می‌گوید «پ.ک.ک. دست به اقدامات خصمانه زده و مدتی است بر طبل جنگ می‌کوبد.» حکمت محمد گودا، عضو کمیسیون امنیت و امور داخلی می‌گوید «کمیسیون ما نشستی ویژه برای بررسی انفجار لوله نفت توسط پ.ک.ک. برگزار کرد و این اقدامی تروریستی و دشمنی علیه مردم کرد است.»

این نماینده پارلمان افزود «پ.ک.ک. سیاست جنگ‌طلبی را در  پیش گرفته و از کشتن مسئول آسایش گمرک سرزره تا هدف قرار دادن لوله انتقال نفت همگی در این چارچوب قرار می‌گیرد.» حکمت محمد می‌گوید «پارلمان بایستی در مورد این رفتارهای پ.ک.ک. نشستی ویژه برگزار کند و بایستی در مورد این اقدامات پ.ک.ک. تصمیمی جدی گرفته شود چون روز به روز به اقلیم کردستان آسیب می‌رساند.»

این در حالیست که “جوانان ملی کردستان” نیز با صدور بیانیه‌ای اقدام پ.ک.ک. را «به شدت » کرد و «دخالت پ.ک.ک. در امور مردم و حکومت اقلیم کردستان را غیرقابل‌قبول» دانست و افزود «پ.ک.ک. امروز شنگال را نیز به سرنوشت قندیل منجر می‌کند و باید با این گروه مقابله شود. پ.ک.ک. گروهی نامشروع است و باید اقلیم کردستان را ترک کند».

نصیح غفور، فعال سیاسی کرد، نیز در واکشن به اقدامات پ.ک.ک. به ویژه انفجار لوله نفت گفت «به هیچ عنوان نمی‌توان تهدیدات پ.ک.ک. علیه منافع اقلیم کردستان را قبول کرد. این اقدام پ.ک.ک. تجاوز به اقتصاد و منبع درآمد مردم است.»

وی اقدام رهبران کرد در سال 1982 در دادن پناه به پ.ک.ک. در کردستان عراق را اشتباه خواند و گفت «امروز همان پ.ک.ک. در اقدامی بزدلانه و تروریستی منافع مردم اقلیم را هدف قرار می‌دهد. پ.ک.ک. بارها مدعی بود از اقلیم کردستان دفاع می‌کند اما این اقدامات تروریستی نشان می‌دهد پ.ک.ک. دشمن کردهاست و ادعاهای آن کذب است. پ.ک.ک. به ابزار دست کشورهای دیگر برای اعمال فشار بر اقلیم کردستان تبدیل شده است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب