نماینده پارتی: یکتی با تروریست‌های داعش همکاری می‌کند

  • ۴ سال قبل

لیزا کاکایی، نماینده حزب دموکرات کردستان (پارتی) در مجلس اقلیم کردستان می‌گوید اتحادیه میهنی کردستان (یکتی) اعضای زندانی داعش را عمدا آزاد کرده تا علیه اقلیم کردستان دست به اسلحه ببرند. خانم کاکایی که عضو فراکسیون مناطق مورد مناقشه نیز است در مجلس اقلیم اعلام کرد «تروریست‌هایی که یکتی آزاد کرد، فردا در میان عشایر خود علیه کردها دست به اسلحه خواهند برد».

خانم کاکایی ضمن «خائن» خواندن سران یکتی آنان را متهم کرد باعث شده‌اند در کرکوک نیز کردها از مناصب دولتی دور شوند و دیگر اقوام را به جای آنان قرار داده‌اند. در حالی که منتظر بودیم این موضوع با گفتگو حل شود، اما ناگهان مطلع شدیم یکتی 176 عضو مسلح داعش را آزاد و روانه کرکوک کرده است. با شنیدن این خبر یکه خوردیم.

این نماینده پارتی در ادامه افزود: «آزاد کردن اعضای داعش و تصمیم برای مسلح کردن عشایر عرب کرکوک خطر بزرگی برای  کرکوک است چون این سلاح‌ها سرانجام به دست داعشی‌ها می‌رسد». نماینده پارتی از یکتی شدیدا انتقاد کرد و گفت: «نخست‌وزیر کنونی عراق خواهان تغییر راکان جبوری استاندار تحمیلی بود. اما یکتی او را به عنوان یک قهرمان توصیف کرد. لذا در منصب خود ابقا شد».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب