قتل یک کُرد دیگر در آلمان

  • ۴ سال قبل

شب جمعه بود که یک مرد کرد، 41 ساله و از لحاظ بدنی نامتعادل، به نام ابراهیم دمیر اهل ماردین ترکیه در راه بازگشت به خانه در شهر دورتموند به صورتی وحشیانه به قتل رسید. چندین سال بود ابراهیم در دورتموند زندگی می‌کرد. او که فقط 1 متر و 42 سانتی متر قد داشت در آن شب به دیدن مادرش رفت. آخرین کسی که آن شب او را زنده دید، مسئول کیوسک روزنامه بود که ساعت 23.30 حدود 300 متر با او فاصله داشت. ساعت 1.00 یک نفر متوجه قربانی روی زمین شد و کسی را نیز دید که ازصحنه جرم فرار می‌کرد.

طبق گزارش‌ها در یک کوچه در مرکز شهر دورتموند، ابراهیم دمیر ازهر طرف حتی روی زمین زیر لگد قرار گرفت. شاهدان عینی به اورژانس زنگ زدند اما پزشک نتوانست او را نجات دهد. ابراهیم در همان جا فوت کرد. یک فرد مظنون دستگیر شد.

طبق اظهارات دفتر دادستان دورتموند فردی 39 ساله به نام آسیر آ. به اتهام قتل ابراهیم در روز یکشنبه دستگیر شد. او در روند بازجویی به قتل ابراهیم اعتراف کرد. خانواده قربانی در رسانه‌های اجتماعی خواهان کمک و گزارش شاهدان شده بود. با این اقدام موثر و طی چند ساعت فرد مظنون دستگیر شد. آسیر در طی بازجویی‌هایش گفت ابراهیم را به صورت فیزیکی اذیت کرده است. به خاطر حمله منجر به مرگ ابراهیم، او را روز دوشنبه به دادگاه بردند.

با نگاهی به پروفایل این فرد متهم در فیسبووک، تصویری نامناسب دیده می‌شود. ظاهرا آسیر دیدگاههای نژادپرستانه و فاشیستی دارد و یکی از حامیان گروه راستگرای «گرگ‌های خاکستری» می‌باشد که یکی از شاخه‌های گروه افراطی حزب حرکت ملی ترکیه است.  

شازیه دمیر، مادر ابراهیم، به رسانه‌ها گفت: «اخیرا کسی ابراهیم را تهدید کرده بود. احساس می‌کردم مشکلی دارد اما هر بار که می‌پرسیدم جواب نمی‌داد. سرانجام، چند روز قبل از قتل از او پرسیدم چرا ناراحت است. گفت: مادر، دخالت نکن و گرنه او شما را خواهد کشت».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب