فرار هفت عضو داعش از زندان الهول در روز اعلام عفو

  • ۴ سال قبل

نیروی سوریه دموکراتیک هنوز هم در تامین امنیت زندان‌هایش ناکام است. رسانه‌های دولتی سوریه و یک مقام مرتبط با نیروی سوریه دموکراتیک مورد حمایت آمریکا اعلام کردند هفت عضو داعش از یک زندان کوچک در شمال شرق سوریه فرار کردند. چهار  نفر دوباره دستگیر شدند و تلاش برای یافتن سه نفر دیگر ادامه دارد.

خبرگزاری سانا و همچنین مروان قامیشلو، سخنگوی نیروی سوریه دموکراتیک، اعلام کردند این شبه‌نظامیان از زندان کوچکی در حاشیه شهر الهول فرارکردند، شهری که محل یک کمپ بزرگ چند ده هزار نفر از زنان بیوه داعشی و کودکان آنان است. زندان از کمپ جداست.

اکنون بیش از بیست زندان در شمال شرق سوریه در کنترل کردهاست که حدود 10 هزار جنگجوی داعشی در آنها قرار دارند. از این بین حدود 2 هزار نفر از جمله 800 اروپایی کسانی‌اند که کشورهای متبوعشان از پذیرفتن آنان خودداری کرده اند.

اوایل این ماه اعضای زندانی داعش شورش کردند و به مدت چند ساعت کنترل زندانی در حسکه را به دست گرفتند تا مقامات کرد با مذاکره به آن پایان دادند. در اواخر ماه مارس نیز شورشی دو روزه سبب شد تعدادی از افراطیون فرار کنند. همان روز فرار، نیروی سوریه دموکراتیک برای کاهش بار امنیتی خود عفوی را برای زندانیان اعلام کرد. این عفو به مناسبت عید فطر است، اما شامل افراد متجاوز به عنف و موارد مواد مخدر نمی‌شود.

این در حالی است که انجمن میهنی کردهای سوریه مدعی است تعدادی از اعضای آن توسط اداره خودگردان وابسته به پ.ک.ک دستگیر و زندانی شده‌اند و سرنوشت بسیاری نیز هنوز نامعلوم است. مقامات محلی دستگیری اعضای انجمن میهنی را رد می‌کنند.

هنوز معلوم نیست این عفو شامل موارد سیاسی نیز می‌شود یا نه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب