فراخوان مراد کاراییلان و پاسخ دختران به آن

  • ۴ سال قبل

مراد کاراییلان، فرمانده شاخه مسلح پ.ک.ک و شاخه‌های آن، در پی شکست‌های مکرر این گروه در نقاط استراتژیک در شمال عراق که طی چند دهه در اختیار آن بود و طی آن تعداد زیادی از اعضای پ.ک.ک کشته شدند، برای جبران نیروی جنگجو، فراخوان داد. پس از فراخوان وی، اعضای آن به تکاپو افتادند و سرانجام حدود ده نفر از دختران کم سن و سال، حتی 11 و 12 ساله، را ربودند و در کوه‌های قندیل در برابر دوربین‌های پ.ک.ک وادار کردند تا در تمجید از عبدالله اوجالان شعارهایی سر بدهند.

اکیم آلپ تکین، فعال مدنی، در صفحه توئیتری خود به این فراخوان اشاره کرده و می‌گوید «پس از فراخوان رئیس تروریست‌ها این کودکان کم سن و سال را به عضویت در آوردند. آنان کودکان را در معرض شستشوی مغزی و سپس را مورد تجاوز جنسی قرار می‌دهند».

وی با انتقاد از دولت آمریکا می‌گوید «بازمانده‌های باراک اوباما امروز بر تسلیح و تامین مالی پ.ک.ک. در سوریه تاکید می‌کنند».

بسیاری از کارشناسان منطقه معتقدند تجاوز جنسی به ویژه به دختران کم سن در پ.ک.ک امری عادیست و حتی محمد شنر، از اعضای بنیانگذار پ.ک.ک، به خاطر افشای وجود حرمسرای عبدالله اجالان به قتل رسید. مشهور است دوران کالکان، عضو آذری‌زبان شورای رهبری پ.ک.ک، در قندیل حرمسرا دارد و عکس‌های مختلفی نیز از وی در فضای مجازی منتشر شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب