عشقِ نفت؛ باعث شد ترامپ نچیروان بارزانی را با مظلوم کوبانی اشتباه بگیرد

  • ۴ سال قبل

داووس در سوئیس (چهارشنبه 2 بهمن 1398) با رئیس جمهور آمریکا دیدار و گفت‌وگو کرد. منابع خبری با توجه به سخنان ترامپ در این دیدار، مدعی شده‌اند که وی اصلا نچیروان بارزانی را نشناخته و او را با مظلوم کوبانی (مظلوم عبدی) فرمانده نیروهای سوریه دموکراتیک اشتباه گرفته است.

 زیرا تمام توجهات و سخنان ترامپ در آن دیدار به مساله نفت سوریه، وضعیت مناطق کردنشین در شمال سوریه و تشکیل منطقه امن در آن منطقه اختصاص داشته و رئیس جمهور آمریکا، هیچ توجهی به مسائل اقلیم، پایگاه‌های نظامی آمریکا در کردستان عراق و روابط بغداد- اربیل نکرده است. به همین دلیل، بسیاری مدعی شده‌اند ترامپ، بارزانی را با مظلوم عبدی اشتباه گرفته است. در حالی که همه انتظار داشتند ترامپ در این دیدار به مساله پایگاه‌های آمریکا در عراق و احتمال انتقال آنها به اقلیم سخن بگوید، وی صرفا در مورد نفت و سوریه صحبت کرده است.

همچنین منابع اگاه به خبرگزاری‌های اقلیم گفته‌اند که ترامپ پس از پایان دیدار به تیم همراه خود گفته است: «آیا این فرد (بارزانی) همان ژنرال سوریه‌ای (اشاره به مظلوم کوبانی) است؟» زیرا ترامپ، پیشتر چندین بار با مظلوم کوبانی تلفنی مذاکره کرده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب