شمال شرق سوریه میدان زرهپوش های آمریکا و روسیه شده است

  • ۴ سال قبل

نوشته‌ی: یورگن و./ترجمه از آلمانی

اخیرا یک گشت روسی یک کاروان نظامی آمریکا را متوقف کرد و در یک مورد نیز ارتش سوریه دست به این کار زد. گشت نظامیان با هدف اذیت همدیگر و بازی موش گربه در مناطق روستایی انجام می‌شود. در یک مورد دیگر در نزدیکی دریک بین گشت روسی و آمریکایی تنش به وجود آمد. این منطقه تنها مسیر ورود از اداره خودگردان به شمال عراق است.

نیروهای آمریکایی با هدف تحریک، پایگاه جدید نیروهای روسی را احاطه کرده‌اند. نیروهای روسی نیز یک گشت آمریکایی را متوقف کردند و سبب شد تا مذاکره کنند. هر دو نیرو به مدت چند ساعت راه را بستند و این باعث شد مردم برای تردد با مشکل مواجه شوند. یکی از شاهدان روستایی می‌گوید یک گشت روسی قصد داشت از قسمت پشت پایگاه از احاطه آمریکایی ها خارج شود اما با مانع مواجه شد. این بازی موش و گربه است. مردم محلی با تحریک پلیس راهنمایی و رانندگی پ.ی.د. به سمت نیروهای روسی سنگ پرتاب کردند. این با دستور آمریکا به آنان صورت گرفت تا نیروهای روسی به پایگاه خود برگردند. آسایش پس از چندین ساعت معطل شدن مردم، راهی را باز کرد تا مردم از نیروهای در حال جر و بحث روسی و آمریکایی عبور کنند.

یکی از شاهدان می‌گوید: “نیروهای روسی دست بالا را دارند. آمریکایی ها نمی‌خواستند اجازه ورود به آنان بدهند اما آنان حتی راه بازگشت آمریکای را نیز مسدود کردند. آمریکایی ها راه را برای ورود ترکها باز می‌کنند. آرامش کمی که داریم نیز مرهون حضور روسهاست.”

پس از حمله ترکیه در سال 2019 و چراغ سبز آمریکا به آن، روسیه در منطقه مرزی مستقر شد و با این اقدام خود مانع حملات و کشتار بیشتر اردوغان در شمال شرق سوریه شد. آمریکا با عقب نشینی خود راه را برای خشونت ترکیه باز کرد. اما اکنون از حضور روسیه می‌ترسد و تلاش می‌کند کردها را از روسیه دور نگه دارد و بای این هدف آنان را به سوی توافق کردی-کردی سوق می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب