سرهنگ آوتزن آمریکایی خواهان اتحاد جناح کردی و جناح تحت امر ترکیه شد تا پرزیدنت اسد را کنار بگذارند

  • ۴ سال قبل

یورگن و.، عضو سابق ی.پ.گ./ترجمه از آلمانی

یک مقام وزارت خارجه آمریکا در راستای طرح گسترده تشویق راه‌حل سیاسی برای کنار گذاشتن بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، خواهان گفتگوی جناح کرد و جناح تحت امر ترکیه در سوریه شد. آمریکا به عنوان بخشی از استراتژی خود در سوریه تلاش کرده تا ترکیه و نیروی سوریه دموکراتیک را به هم نزدیک نماید. در حالی که هر دو طرف تاکنون با هم در جنگ بودند. سرهنگ ریچ آوتزن، مشاور ارشد وزارت خارجه آمریکا در امور سوریه، پیشنهاد کرده طرف را به میز مذاکره بیاورند.

سرهنگ آوتزن در یک برنامه ویدیوئی برای ارائه در بنیاد ستا، یک اتاق فکر طرفدار دولت در ترکیه، گفت: «اداره خودگردان – یا هر چه می‌نامید، با عناوین تحقیرآمیز کار ندارم، هر چه که مردم محل حاکم بر شمال شرق سوریه اکنون می‌نامند – و افرادی که مناطق دیگر را تحت کنترل دارند، مانند ترک‌ها  و اوپوزیسیون تحت امر ترکیه، و اوپوزیسیون در سطحی گسترده‌تر لازم است با هم گفتگو کنند».

آوتزن گفت این گفتگوها می‌تواند طبق قطعنامه 2254 شورای امنیت سازمان ملل متحد برای همه سوریه به یک راه‌حل سیاسی منجر شود که خواهان یک انتخابات تحت نظارت سازمان ملل برای ایجاد یک «حاکمیت معتبر، فراگیر و غیرفرقه‌ای» است. آوتزن افزود: «بحث تغییر رژیم نیست. بلکه بحث بر سر ماهیت رفتار رژیم با مردم است. ما شاهد هستیم این رفتار خوب با وجود اسد رخ نمی‌دهد». او با اشاره به گزارش‌های تجدید خشونت در جنوب غربی سوریه به عنوان یک “حرکت سریع رو به جلو برای بقیه مناطق سوریه در صورت عدم اجرای قطعنامه 2254” اشاره کرد و هشدار داد اگر به جای “سازش سیاسی” به آلترناتیو دیگر روی آورده شود این به “قتل افراد زیادی” منجر خواهد شد.

دولت ترامپ برای عقب راندن نیروهای بشار اسد در شمال غربی سوریه به ترکیه و شورشیان تحت امر آن متکی است. آمریکا برای مقابله با داعش در شمال شرق سوریه نیز از نیروی سوریه دموکراتیک حمایت کرده است. ترکیه به نیروی سوریه دموکراتیک بدبین است و ناسیونالیسم کردی را تهدیدی برای امنیت ملی خود می‌داند. هر دو طرف در سال 2018 زمانی که ترکیه به عفرین حمله کرد تا نیروی سوریه دموکراتیک از ریشه‌کن کند درگیری اصلی داشتند. ترکیه و شورشیان تحت امر آن متهم‌اند کردها را می‌ربایند و ترکیب جمعیتی مناطق کرد را تغییر می‌دهند.

پایان دادن به درگیری‌های ترکیه و کردها به اولویت بعضی از اعضای کنگره آمریکا تبدیل شده است.   

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب