سربست صبری: پ ک ک تهدیدی برای امنیت اقلیم کردستان است

  • ۴ سال قبل

پس از تشدید تنش‌های پ ک ک و پارتی در زینه ورته، به نظر می‌رسد دامنه درگیری‌ها همزمان به سوی جنگ مسلحانه و مناطق بیشتر کشیده می‌شود. مسئولان استان دهوک در اقلیم کردستان می‌گویند اعضای پ ک ک ساعت هفت و نیم صبح امروز به یک پادگان نظامی ترکیه در داخل خاک اقلیم حمله کردند. در این درگیری بین اعضای پ ک ک و نظامیان ترکیه به اموال عمومی به ویژه خطوط برق زیان‌های زیادی وارد آمد. خط برق دو شهر کانی ماسی و آمدی قطع شد.

سربست صبری، فرماندار شهر کانی ماسی، ضمن محکوم کردن این اقدام اعلام کرد: “امروز ساعت هفت و نیم صبح درگیری بین اعضای پ ک ک و نظامیان ترکیه در نزدیکی کانی ماسی رخ داد. این درگیری حدود یک ساعت ادامه یافت.”

وی از تلفات احتمالی طرفین اظهار بی‌اطلاعی کرد اما از این که خطوط برق دو شهر را قطع کرده‌اند اظهار ناراحتی کرد و افزود ما نگران جان و امنیت مردم هستیم. توپخانه ترکیه نیز در طی چند شب گذشته مقرهای پ ک ک را هدف قرار می‌دهد و با توجه به استقرار آنها در نزدیکی روستاها چند توپ نیز به نزدیکی روستای کسته برخورد و به مردم زیان مادی وارد کرد. تاکنون در این منطقه بر اثر حملات ترکیه به مقرهای  پ ک ک 23 غیرنظامی کشته شده اند.

بغداد می‌گوید پارتی بدون مجوز دولت مرکزی به ترکیه اجازه داده حدود بیست پادگان نظامی در عمق خاک عراق تاسیس کند. از طرفی، پ ک ک نیز بدون اجازه دولت مرکزی در قندیل مستقر شده است. درگیری پ ک ک و ترکیه باعث شده بیش از هزار روستای اقلیم از ترس تخلیه شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب