سربازگیری اجباری ۱۱ کودک کرد در شمال شرق سوریه+سند

  • ۲ سال قبل

افراد مسلح حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (پ.ی.د)، ۱۱ کودک کُرد را از سن ۱۲ تا ۱۶ سال از مناطق جداگانه کردستان سوریه در مدت زمان کوتاهی ربودند و به مقصد نامعلومی بردند.
بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط خبرگزاری‌های محلی کرد و عربی که در داخل شمال شرق سوریه فعالیت می‌کنند، این کودکان به زور ربوده شده‌اند و سن آنها ۱۶ سال بیشتر نیست.
آنها از طریق پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی و باشگاه‌های اجتماعی که نوجوانان را هدف قرار می‌دهند، فریب داده می‌شوند تا بعداً بدون اطلاع خانواده‌هایشان به منطقه قندیل، جایی که مقر و اردوگاه پ.ک.ک در آن واقع است، منتقل شوند.
اسامی کودکان ربوده شده:
۱٫ عصام محمد عیسی ۱۳ ساله اهل روستای قطام در منطقه شره عفرین اشغالی از محله شیخ مقصود در حلب ربوده شد.

۲٫ خطاب عبید حسن، ۱۵ ساله، منحی الهلالیه در شهر قامشلو، چهارشنبه گذشته ۲۴/۱۱/۲۰۲۱ ربوده شد.

۳٫ آوین جلال خلیل ۱۵ ساله روز یکشنبه ۲۱/۱۱/۲۰۲۱ در شهر آمودا ربوده شد. وضعیت سلامتی او وخیم است.

۴٫ آیانا ادریس ابراهیم، ۱۶ ساله، از شهر آمودا ربوده شد. یک کلیپ صوتی ضبط شده از این دختر کرد در شبکه‌های اجتماعی پخش شد که گریه می‌کرد و خواستار بازگشت به آغوش خانواده شد، اما مسئول جوانان به نام مدیا حاضر به بازگرداندن دختر به خانواده‌اش نشد و سعی می‌کند او را متقاعد کند که بماند.

۵٫ هادیه عبدالرحیم عنتر، ۱۵ ساله، از آمودا.
۶٫ عبیر جسترو عبدالعزیز، اهل روستای بلیس در دریک، در تاریخ ۲/۱۱/۲۰۲۱ در شهر قامشلو ربوده شد.

۷٫ سیدرا خلیل ابراهیم، اهل روستای کفردله در جندریسی، از اردوگاه‌های الشهبه در حومه حلب که تحت نظارت حزب اتحاد دموکراتیک (PYD) هستند، ربوده شد.
۸٫ محمد عبده بوزو، اهل روستای کفردله در منطقه جندریسی، از اردوگاه‌های الشهبا در حومه حلب، که تحت نظارت حزب اتحاد دموکراتیک (PYD) هستند، ربوده شد.
۹٫ عبدالرحمن احمد بررو، از محله اشرفیه در حلب ربوده شد.
۱۰٫ سیلوا نیدال عیسی برای دومین بار ربوده شد، پس از اینکه عموی او، عبده عیسی، قبلاً وساطت کرده بود و شبه‌نظامیان حزب اتحاد دموکراتیک (PYD) را تهدید کرده بود.
۱۱٫ حمید احمد نافذ، دیروز توسط افراد مسلح حزب ربوده شد و بستگان و خانواده وی هنوز از ماجرا اطلاعی ندارند!
در ۲۴ نوامبر ۲۰۲۱، شورای ملی کردی در سوریه بیانیه‌ای را در مورد ادامه به کارگیری کودکان توسط سازمان «جوانان انقلابی» (سیوانن شورشگر) به افکار عمومی صادر کرد که در آن نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF) را مسئول این سازمان می‌دانست. ربودن کودکان، و از سازمان ملل متحد و سازمان‌های حقوق بشر و حقوق بشری که مرتبط با حمایت از حقوق کودک هستند، و نیروهای ائتلاف بین‌المللی درخواست کرد تا به مسئولیت‌های خود عمل کرده و بر «SDF» برای بازگرداندن ده‌ها کودک خردسال فشار بیاورند. کودکان ربوده شده توسط سازمان جوانان شورشگر و شبه نظامیان وابسته به آن.
در ۲۴ نوامبر ۲۰۲۱، شورای ملی کرد در سوریه بیانیه‌ای را در مورد ادامه عضوگیری از کودکان توسط سازمان «جوانان انقلابی» (جوانان شورشگر) (Ciwanen Shoreshger) صادر کرد که در آن نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF) را مسئول ربودن کودکان دانست و به سازمان ملل متحد و سازمان‌های حقوق بشری که مرتبط با حمایت از حقوق کودک هستند شکایت کرد و از نیروهای ائتلاف بین‌المللی درخواست کرد تا به مسئولیت‌های خود عمل کرده و بر «SDF» برای بازگرداندن ده‌ها کودک خردسال، کودکان ربوده شده توسط سازمان جوانان شورشگر و شبه‌نظامیان وابسته به آن فشار بیاورند.
خانواده‌های این کودکان هفته گذشته در قامشلو در مقابل ساختمان سازمان ملل دست به تظاهرات زدند و از سازمان ملل درخواست کردند که از جذب کودکان توسط این سازمان جلوگیری کند.
شایان ذکر است که دیگر شاخه‌های پ.ک.ک مانند پژاک نیز از بدو تاسیس اقدام به جذب کودکان کرده‌اند.
دیدبان حقوق بشر کردستان ایران گزارش‌های گسترده‌ای در مورد به کارگیری خردسالان توسط پژاک در کردستان ایران منتشر کرده است.
دیدبان حقوق بشر کردستان ایران مایل است درخواست خود را به سازمان ملل متحد برای توقف به کارگیری کودکان خردسال توسط پ‌.ک‌.ک و شاخه‌های سوریه و ایران ارائه دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب