سخنگوی پ.ک.ک/ی.پ.گ. همه مردم ادلب را تروریست نامید

  • ۴ سال قبل

نوشته‌ی: یورگن و. عضو سابق ی.پ.گ.؛ ترجمه از آلمانی: دیدبان حقوق بشر کردستان ایران

طبق اظهارات ابراهیم ابراهیم، به‌اصطلاح مسئول رسانه‌ای گروه تروریستی ی.پ.گ./پ.ک.ک که در اصل اهل عفرین است، حدود دو میلیون کرد ادلب در شمال غربی سوریه “تروریست” هستند و باید کشته شوند. ابراهیم ابراهیم در یک شبکه تلویزیونی اوپوزیسیون سوریه اعلام کرد سازمان جهانی بهداشت برای مردم ادلب کمک پزشکی فراهم می‌کند تا از تروریست‌ها پشتیبانی نماید. وی تاکید کرد بیشتر مردم ساکن آن منطقه تروریست هستند و حداقل دو میلیون نفر آنجا باید کشته شوند. وقتی مجری وی را با سوالات تحت فشار قرار داد، گفت: بله، 4 میلیون تروریست وجود دارند و اگر 4 میلیون نیز نباشند حداقل 75 درصد یا 50 درصد تروریست هستند و بقیه نیز مردم مظلوم‌اند.

وقتی مجری پرسید آیا آنان باید کشته شوند: وی پاسخ داد، بله. اگر 4 میلیون نفر هستند 2 میلیون تروریست‌اند و باید کشته شوند و من روی حرف خود هستم. ویدیوی این مصاحبه سبب خشم در فضای مجازی و باعث شد پ.ک.ک/پ.ی.د. این سخنگو را برکنار کند.

شورای دموکراتیک سوریه که شاخه سیاسی نیروی سوریه دموکراتیک است، طی بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد مجری با اظهارات تحریک‌آمیز در مورد موضوع سبب ایجاد اتهام برای ابراهیم ابراهیم شد. در بیانیه آمده است:

«این اظهارات مجری سبب شد تا اظهارات همکار ما ابراهیم از مسیر درست خارج شود و از واقعیت موضع شورای سوریه دموکراتیک خارج سازد که هرگونه اظهارات توهین‌آمیز علیه غیرنظامیان سوریه را رد می‌کند».

ابراهیم در طی گفتگوی داغ دو میلیون نفر از چهار میلیون نفر ساکنان ادلب را “تروریست” و لایق مرگ توصیف کرد. با توجه به بمبگذاری خودروها و قتل مردم توسط ی.پ.گ. در ادلب، این چهره واقعی پ.ک.ک/پ.ی.د. را نشان داد.  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب