سازمان حقوق بشر: ترکیه کودکان عفرینی را برای جنگ به لیبی می‌فرستند

  • ۴ سال قبل

 سازمان حقوق بشر طی گزارشی اعلام کرد کودکان عفرین نیز از دست ترکیه و گروههای تروریستی مورد حمایت آن در امان نیستند. این سازمان طی گزارشی می‌نویسد ترکیه به اعزام کودک سربازان برای جنگیدن در لیبی ادامه می‌دهد. در این گزارش آمده “تعداد جنگجویانی که به لیبی فرستاده شده‌اند 8 هزار نفر است و از این تعداد، 265  نفر کشته شده‌اند. همچنین، بیش از 3100 جنگجو در مقرهایی در ترکیه آموزش می‌بینند تا به لیبی اعزام شوند”.

سازمان حقوق بشر در ادامه می‌نویسد: “اگر کسی هم نخواهد به لیبی برود با تهدید روبرو می‌شود و می‌گویند جنایات ارتکابی آنان در سوریه را علنی خواهند ساخت لذا ناچار می‌شوند بروند. اما نکته مهم این است کودکان را می‌ربایند و با شناسنامه جعلی به لیبی می‌فرستند.”

در این گزارش آمده “در یک مورد یک پسر 15 ساله را ربوده‌اند اما او از لیبی با خانواده خود تماس گرفته و ماجرای ربودن خود را تعریف کرده است. کودکان منطقه عفرین و دیگر مناطق تحت اشغال ترکیه با این خطر جدی مواجه هستند.” طبق کنوانسیون 1949 ژنو، استفاده از کودکان در جنگ جنایت جنگی است. این سازمان از سازمان‌های حقوق بشری، یونسکو درخواست کرده ترکیه را برای نقض حقوق کودکان زیر فشار قرار دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب