دریافت رشوه 250 میلیون دلاری توسط مشاور نچیروان بارزانی

  • ۴ سال قبل

سایت ای-کورد طی گزارشی اعلام کرد سخنگوی حکومت اقلیم کردستان از آغاز تحقیقات برای بررسی گزارشی خبر داد که گفته می‌شود یک مشاور حکومت اقلیم مبلغ 250 میلیون دلار از شرکت روس‌نفت روسیه به عنوان رشوه گرفته است تا این شرکت بتواند برنده مزایده استخراج نفت اقلیم شود. پایگاه خبری بلومبرگ اوایل ماه مارس اعلام کرده بود روس‌نفت به یک مشاور کلیدی در اقلیم کردستان مبلغ 250 میلیون دلار رشوه داده بود تا امتیاز استحراج نفت به این شرکت واگذار شود.

جوتیار عادل، سخنگوی حکومت اقلیم کردستان، می‌گوید: «مسرور بارزانی از همه احزاب و جناح‌ها خواسته به دادستان کمک کنند تا این موضوع روش شود». حکومت اقلیم به دلیل کسری بودجه، مبلغ 3 میلیارد دلار را به صورت پیش‌پرداخت از این شرکت گرفته است. این امر در پی چندین سفر مقامات اقلیم به روسیه صورت گرفت. مبلغ فوق در طی سال‌های 2017 و 2018 به یک مشاور اقلیم پرداخت شد.  

جوتیار عادل در این زمینه می‌گوید: «از آغاز کابینه نهم، مقابله با فساد و شفاف‌سازی به ویژه در حوزه مالی از اهداف حکومت است».

گزارش ای-کورد می‌نویسد برخلاف ادعای سخنگوی مسرور بارزانی، فساد در اقلیم بیشتر شده و قبیله بارزانی نیز پول نفت را به جای صرف آن برای امور مردم در خدمت منافع حزبی و قبیله‌ای خود قرار داده است. قدرت همچنان در دست قبیله بارزانی است.

گفتنی است منظور جوتیار عادل از اشاره به کابینه نهم همان کابینه مسرور بارزانی و تلاش برای فاسد خواندن کابینه‌های قبلی به ریاست نچیروان بارزانی است که با پسرعموی خود مسرور اختلافات و خصومت شدید دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب