ربودن شش غیرنظامی توسط پ.ک.ک؛ خانواده‌‌ها را مجبور به اعتراف علیه فرزندان خود کرد

  • ۳ سال قبل

حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) شش غیرنظامی را در منطقه قندیل در اقلیم کردستان ربوده و اکنون خانواده‌‌های آنها را مجبور ‌می‌کند تا علیه فرزندان خود صحبت کنند. رسانه‌‌های وابسته به پ.ک.ک. اظهارات چند نفر را منتشر کرده‌اند که از پ.ک.ک به خاطر ربودن فرزندانشان به اتهام جاسوسی تشکر ‌می‌کنند.

در اظهارات، زنی که گفته ‌می‌شود مادر یکی از افراد ربوده شده است، ‌می‌گوید «پسرم بهای اشتباهات خود را ‌می‌پردازد». انتشار بحث برانگیز این سخنان، بیشتر با هدف مشروعیت بخشیدن به اقدامات غیرقانونی پ.ک.ک. علیه مردم اقلیم کردستان است. مرد دیگری که ادعا ‌می‌کند پدر یکی از افراد ربوده شده است، ‌می‌گوید آنها با هر مجازاتی که پ.ک.ک. در رابطه با «اشتباهات» پسرشان تصمیم بگیرد موافق هستند.

این موضوع سبب بحث در اقلیم کردستان شده و مشروعیت پ.ک.ک. را برای دستگیری و محاکمه مردم کردستان در داخل پایگاه‌‌های نظامی خود در کوهستان زیر سوال برده است. ناظران سیاسی تاکید ‌می‌کنند که پ.ک.ک. خود یک گروه مسلح غیرقانونی در اقلیم کردستان و مناطق مختلف عراق است و خاطرنشان ‌می‌کنند که در موقعیتی نیست که ایدئولوژی خود را به مردم تحمیل کند.[1]

[1]. https://www.basnews.com/en/babat/687481#.YJabBfGReA4.twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب