دفن پنهانی متوفیان مبتلا به کرونا توسط نیروهای دموکراتیک سوریه

  • ۴ سال قبل

به گزارش دیدبان حقوق بشر کردستان ایران و به نقل از منابع محلی در منبج، نیروهای سوریه دموکراتیک (SDF)، شاخه پ.ک.ک در سوریه که علیرغم ادعاهای فراوان و دریافت مالیات از مردم، هیچگونه تدابیری برای مقابله با کرونا نیندیشیده‌اند، برای فرار از انتقادات مردم و ارائه وجهه مثبت از خود در سطح افکار عمومی، به طور پنهانی، متوفیان ناشی از ویروس کرونا را دفن می‌کنند و سپس در رسانه‌ها اعلام می‌کنند که هیچ مورد مبتلا و یا مشکوک به ابتلا به کرونا در مناطق کردنشین سوریه و تحت حکومت ادارات خودگردان وجود ندارد. این امر، باعث افزایش مرگ‌ومیر ناشی از کرونا خواهد شد. دلیل عادی بودن اوضاع در مناطق کردنشین سوریه نیز نبود دستگاه‌ها و امکانات لازم برای تشخیص و درمان کرونا است.

قبرهای پنهانی توسط نیروهای قسد حفر شده‌اند

این در حالی است که به نظر می‌رسد با رویکرد پنهان‌کارانه پ.ک.ک در قندیل و اعلام متوفیان ناشی از ویروس کرونا، به عنوان کشته‌شدگان در جنگ با ترکیه و یا ناشی از سقوط بهمن، باید به زودی شاهد همین رویه در مناطق کردنشین سوریه نیز باشیم. ادارات خودگردان نیز احتمالاً با تبعیت از پ.ک.ک و پ.ی.د، کشته‌شدگان ناشی از کرونا را قهرمان جنگ با ترکیه توصیف و عنوان خواهند کرد.

به نظر می‌رسد شاخه سوری پ.ک.ک نیز با هدف جلوگیری از تشنج در میان شبه‌نظامیان  و فرار آنها، این پنهانکاری را انجام می‌دهد. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب